Deze zomer gaat Iron Maiden in het Gelredome en op Graspop overwegend oude klassiekers spelen. Daarna wil de band echter tijdens een (intiemere) zaaltournee het recente dubbelalbum Senjutsu integraal spelen. Kijk jij daar naar uit?

Ja, ik wil Senjutsu graag in zijn geheel live horen
Heel Senjutsu hoeft van mij niet zonodig, maar ik ga toch wel
Ik moet er nog eens over nadenken of ik naar die tournee wil
Ik zou het op een festival bekijken, maar ga niet naar een aparte zaalshow
Ik vind Iron Maiden live leuk, maar sla de Senjutsu-tour liever over
Ik ga alleen naar shows waarbij Iron Maiden vooral oude nummers speelt
Ik hoef Iron Maiden sowieso niet (meer) live te zien, ongeacht de setlist

25 februari:
  • Atheist, Cadaver, Hideous Divinity, From Hell en Typhus
  • João Paulo Martins (Ramp) - 50
  • Miika Juhani Hostikka (Sinamore) - 43
  • Ricardo Confessori (Shaman) - 53

• Bruce Corbitt (Rigor Mortis) - 2019

Skull Fist - Way Of The Road
Label: NoiseArt Records
Skull Fist - Way Of The Road
Het Canadese Skull Fist bracht in 2014 het fenomenale Chasing The Dream uit, het tweede album van de heavymetalband. IJzersterke songs, een strakke productie en overtuigend gitaarwerk maken van Chasing The Dream een van de betere heavymetalalbums van het decennium. Het liefst was de band zo snel mogelijk met een opvolger gekomen om het momentum vast te houden. Zanger en gitarist Zach Slaughter had echter helaas te maken met stemproblemen en moest worden geopereerd. Deze tegenslag heeft de opnames van het nieuwe album behoorlijk in de weg gestaan. Pas in oktober 2018 heeft Way Of The Road het levenslicht gezien.

De hoge stem van Slaughter is grotendeels op volle sterkte, zoals hij bewijst in de vocaal uitdagende tracks Witch Hunt en You Belong To Me. Toch is in enkele songs goed te horen dat zijn strot is aangepakt door chirurgen. Met bijvoorbeeld Don’t Cross Me heeft hij duidelijk meer moeite. Ook afsluiter Stay True kan rekenen op een minder sterke prestatie. Het lijkt erop dat Skull Fist niet langer kon wachten om nieuw plaatwerk uit te brengen. Jammer, want als Slaughter volledig was hersteld, was dat het album zeker ten goede gekomen.

De productie van Way Of The Road is een stuk rauwer dan voorheen. In het verleden klonk de band als een professionele act die zich had kunnen meten met bands in de jaren tachtig zoals Def Leppard en Mötley Crüe.Met Way Of The Road doet de band een flinke stap terug. Gelukkig lenen de songs zich prima voor een ruwere sound. You Belong To Me en I Am A Slave krijgen daardoor een lekker smerig underground-gevoel. Het luchtige Heart Of Rio zou dan weer wel beter af zijn geweest met een gepolijste sound.

Way Of The Road is bepaald geen slechte heavymetalplaat, maar kan niet tippen aan zijn voorganger. Op Chasing The Dream klopte alles en dat is hier niet het geval. Waar Skull Fist vooral in uitblinkt, is het gitaarwerk. De hemelse solo’s en creatieve riffs zijn van een hoog niveau. Daar kan de concurrentie een behoorlijke punt aan zuigen. Ik kan niet wachten tot de band helemaal op volle sterkte is voor album nummer vier.

1. You Belong To Me
2. No More Running
3. I Am a Slave