Deze zomer gaat Iron Maiden in het Gelredome en op Graspop overwegend oude klassiekers spelen. Daarna wil de band echter tijdens een (intiemere) zaaltournee het recente dubbelalbum Senjutsu integraal spelen. Kijk jij daar naar uit?

Ja, ik wil Senjutsu graag in zijn geheel live horen
Heel Senjutsu hoeft van mij niet zonodig, maar ik ga toch wel
Ik moet er nog eens over nadenken of ik naar die tournee wil
Ik zou het op een festival bekijken, maar ga niet naar een aparte zaalshow
Ik vind Iron Maiden live leuk, maar sla de Senjutsu-tour liever over
Ik ga alleen naar shows waarbij Iron Maiden vooral oude nummers speelt
Ik hoef Iron Maiden sowieso niet (meer) live te zien, ongeacht de setlist

27 januari:
  • Bullet For My Valentine
  • 29 januari:
  • Ann My Guard en Kingfisher Sky
  • Fleddy Melculy en Rise A Thousand
  • Up The Irons
  • 30 januari:
  • Deathstars
  • 2 februari:
  • Deathstars
  • Harakiri For The Sky
  • Swallow The Sun en Avatarium
    27 februari:
  • Napalm Death, Doom, Siberian Meatgrinder en Show Me The Body
  • Suffocation, Belphegor, Hate, Necrosy en Skaphos
  • Janick Gers (Iron Maiden) - 65
  • Markus Kekoni (Masterstroke) - 40
  • Mike Patton (Faith No More) - 54
  • Scott Leach (Crystal Ball) - 49

King Hiss - Snakeskin
Jaar van release: 2013
Label: Eigen beheer

King Hiss - Snakeskin

In België kun je bijna over de talentvolle jonge bands in het hardere muzieksegment lopen, zo talrijk zijn ze. King Hiss is een van die bands die met deze debuut-EP Snakeskin zijn opwachting maakt tussen de groten der aarde. Afgelopen zomer stonden ze al op Graspop en heden trekken zij door heel België om iedereen kennis te laten maken met hun mix van rock in de stijl van Fu Manchu en Corrosion Of Conformity die wordt gestoken in een jasje van brute hardheid die we kennen van onder andere Mastodon.

Snakeskin bevat zeven nummers met een gemiddelde duur van zo een vier minuten. De schijft opent direct sterk met het pakkende titelnummer en dat niveau weten ze vrij eenvoudig tot het eind toe vast te houden. Tekstueel is D&F misschien wat flauw, maar de lekkere bluesy groove maakt een hoop goed. Over het algemeen steken de iets snellere en ruigere songs wat boven de rest uit. Niet alleen ligt het niveau van de songs van dit viertal vrij hoog, het geluid en de productie van deze schijf zijn ook dik in orde.

Het is niet voor niets dat deze vier kerels al op Graspop mochten spelen dit jaar. Dit debuut belooft een hoop voor een volledig album. Waarschijnlijk klinkt het geheel live nog wat ruiger dan het al op plaat doet en dat maakt de muziek van King Hiss alleen maar pakkender. Nu is het wachten op een volledige plaat. Tot die tijd is Snakeskin een prima zoethouder. Kortom: een groep om in de gaten te houden.

1. Snakeskin
2. Into The Mountains
3. D&F