06-03-2021

Die Hard - Conjure The Legions
Jaar van release: 2012
Label: Agonia Records
Die Hard - Conjure The Legions
In 2005 besloot een aantal Zweden de band Die Hard op te richten, met als doel thrash te spelen in de stijl van Venom, Celtic Frost en Possessed. Sindsdien hebben ze al verschillende EPs uitgebracht en n full-length in 2009, Nihilistic Vision die goed is ontvangen. Drie jaar later is hier dan hun nieuwste cd, Conjure The Legions. Veel nieuws onder de horizon hoef je bij deze cd niet te verwachten, want we krijgen bij deze plaat lekkere, rauwe old school thrash voorgeschoteld met een modern randje!

Al vanaf de opener Conjuring The Legions is al duidelijk waar je mee te maken hebt, de nummers beuken lekker hard weg, er zijn veel tempowisselingen en er worden genoeg Satans en antichristen genoemd om de Jehovas getuigen voor altijd buiten de deur te houden. Satanic Uprise is hier een goed voorbeeld van, het nummer begint met een storm van dubbele bas, waar na een kort melodisch stukje het tempo weer omhoog wordt geschroefd. De vocalen van bassist Harry zullen je meteen laten denken aan Cronos en zijn lage, ruwe stem past perfect bij de duistere atmosfeer die wordt gecreerd. Nummers als Antichrist brengen de moderne en de oude stijl goed samen en Stand Up laat zien dat er ook lekker melodisch gesoleerd kan worden.

Die Hard heeft met Conjure The Legions een goed album afgeleverd dat de band zeker wel nieuwe fans zal opleveren. De nummers klinken allemaal een beetje hetzelfde en in het geheel getuigt het allemaal van niet al te veel originaliteit, maar als je je daar overheen kan zetten zal je zeker niet teleurgesteld raken door deze cd.

1. Conjure The Legions
2. Masters Of Deceit
3. Satanic Uprise