Helloween & Hammerfall in Tilburg

Op Dynamo Metalfest spelen Death Angel, Dress The Dead, Exodus en Testament uit de Bay Area. Welke song van deze acts of van een band waarbij een lid van de gelegenheidsgroep Bay Area Interthrashional heeft gespeeld, wil jij het liefst op DMF 2022 horen?

D.R.I. – Beneath The Wheel
D.R.I. – The Five Year Plan
Death Angel – Seemingly Endless Time
Death Angel – Thrown To The Wolves
Death Angel – Voracious Souls
Dress The Dead – 1969
Exodus – Bonded By Blood
Exodus – The Toxic Waltz
Exodus – War Is My Shepherd
Forbidden – Chalice Of Blood
Forbidden – Step By Step
Heathen – Death By Hanging
Heathen – Hypnotized
Hirax – Bombs Of Death
Hirax – El Diablo Negro
Machine Head – Davidian
Machine Head – Old
M.O.D. – Get A Real Job
Testament – D.N.R. (Do Not Resuscitate)
Testament – Into The Pit
Testament – Over The Wall
The Boneless Ones – Keg Kept A Flowin'
Toxik – There Stood The Fence
Toxik – World Circus
een andere song van de bovengenoemde bands, namelijk:

Geen concerten bekend voor 19-09-2022.
  • Andrea Ferro (Lacuna Coil) - 49
  • Ian Gillan (Deep Purple) - 77
  • Joey Tempest (Europe) - 59
  • John Deacon (Queen) - 71
  • Marco Coti Zelati (Lacuna Coil) - 47
  • Michael Todd (Coheed And Cambria) - 42
  • Steve Grimmett (Grim Reaper)† - 63
  • Steven Sanders (Spoil Engine) - 46

Norther - Till Death Unites Us
Jaar van release: 2006
Label: Spinefarm Records
Norther - Till Death Unites Us
Het Finse Norther is altijd al een beetje als het kleine broertje van Children of Bodom gezien en hoogstwaarschijnlijk komt de band ook nooit meer van dat imago af. Hoewel op “Till Death Unites Us” – toch alweer het vierde album van de heren – niet meer zo schaamteloos geplagieerd wordt als op het debuut “Dreams of Endless War”, zorgt de bombastische, neoklassieke power metal met agressieve vocalen onwillekeurig altijd voor de vergelijking met de band van Alexi en co.

Met dit album worden geen nieuwe paden bewandeld. Spijtig genoeg is het materiaal niet interessant genoeg om het gebrek aan originaliteit helemaal te doen opheffen, waar dat bij “Mirror of Madness” en “Death Unlimited” wel nog lukte. Met “Throwing my Life Away” en “Drowning” opent de band weliswaar sterk als gebruikelijk, maar naarmate het album voortgaat, komen we hier en daar enkele vullers tegen die het gemiddelde niveau omlaag halen.

Vooral de nummers “Evil Ladies” (wat een belachelijke titel trouwens) en “Omen” zijn met recht matig te noemen, laatstgenoemde vooral wegens de misplaatste cleane zang. Met het hieropvolgende “Scream” en het wellicht nogal puberale, maar wél effectieve “Fuck You” (waarom ook niet, Overkill komt er ook mee weg) herpakt Norther zich gelukkig weer en ook de rest van het album is van een redelijk constant niveau.

Desondanks bevat “Till Death Unites Us” te weinig nieuws om van een echte topper te kunnen spreken, en bij een vierde album hoort een band zich toch wel wat verder te ontwikkelen. Productioneel en technisch gezien zit het allemaal uitstekend in elkaar en er staan ook zeker enkele prima nummers op dit album, maar desondanks zit er ditmaal niet meer dan een redelijke voldoende in. Grappig detail: het nummer “Norther” zit vol verwijzingen naar eerdere albumtitels en nummers.

1. Throwing My Life Away
2. Drowning
3. Norther