15-08-2020

Goddess Of Desire - Awaken Pagan Gods
Jaar van release: 2005
Label: Armageddon Music
Goddess Of Desire - Awaken Pagan Gods
‘United We Stand, Divided We Fall! Metal Forever!’. Welke metalfan heeft dit zinnetje eens niet geroepen in een dronken bui? De schrijvers van deze ware culthit gaan nog steeds door het leven als Goddess Of Desire en hebben na het doorbraakalbum ‘Symbol Of Triumph’ (1998) vooral live feestjes gebouwd. De overdreven act van Count August, Lord Arydon, Bastard en hoofdslet Delilah weet telkens een glimlach op ieders gezicht te toveren, en covers van Motörhead en Venom wisselen live het (stiekem leuke) eigen werk af. Het nieuwe album ‘Awaken Pagan Gods’ komt uit via Metalliums Lars Ratz’s Armageddon Music en een grotere naamsbekendheid in Duitsland zit er dus wellicht in.

Het album begint zeer aardige met pure heavy metal. ‘March To Meet’, ‘Dead End Street’ en ‘Holy War’ zitten vol ouderwetse NWOBHM-loopjes en de zanglijnen blijven na een halve luisterbeurt al hangen. ‘Bloodstained Sight’ is een Venom-variatie en in het titelnummer wordt er naar een balans van heavy metal en thrash gezocht. Daarna zakt het niveau van de plaat echter in. Enkel ‘Scream For Metal True’ (gaaf!) en het op Motörhead geïnspireerde ‘Nothing’s Free’ weten nog een glimlach op mijn gezicht te toveren.

Liefhebbers van technische heavy metal zullen zich maar doodergeren aan het nieuwe hoofdstuk in het Goddess Of Desire verhaal, maar ik zal me nog kostelijk amuseren met deze showmetal. Binnenkort staan ze voor de tweede keer op Wacken Open Air en dat kunnen niet veel Nederlandse bands zeggen. Fout of niet, ze staan er wel!

1. Awakening the gods (intro)
2. March to meet
3. Dead end street