14-12-2019

Brazen Abbot - My Resurrection
Jaar van release: 2005
Label: Frontiers Records
Brazen Abbot - My Resurrection
De Bulgaarse gitaartovenaar Nikolo Kotzev woont inmiddels al heel wat jaartjes in Finland. In het doodstille dorpje Mariehamn werkt hij dan ook in alle rust aan zijn muziekwerkjes. De meeste AOR-fans kennen Kozev van de dubbele rockopera ’Nostradamus’ , maar inmiddels is ‘My Resurrection’ alweer het vijfde pure hardrockalbum van Nikolo dat gepresenteerd wordt onder de bandnaam Brazen Abbot.

Onvervalste hardrock slaat nog steeds de klok en gelukkig zijn topzangers Joe Lynn Turner (voormalig Deep Purple en Rainbow zanger) die met zijn nieuwe soloalbum ‘The Usual Suspects’ bewees dat hij anno 2005 in bloedvorm verkeert, en Göran Edman (ex-Malmsteen) er weer bij. Jorn Lande heeft het inmiddels te druk met Masterplan, dus heeft Nikolo maar twee vervangers aangetrokken. Tony Harnell kennen we van TNT en Erik Martensson van Eclipse. Deze vier topzangers zijn in Brazen Abbot-traditie telkens in afzonderlijke nummers te horen. Er zijn nieuwe onbekende muzikanten aangetrokken waarvan Nelko Kolarov (Hammond orgel, keyboards en piano) de meeste indruk maakt. En als toemaatje horen we gedurende heel het album ook een 31-koppig strijkerkwartet meespelen.

De twaalf nieuwe nummers zijn weer uitstekend opgebouwd en een lust voor het oor van liefhebbers van bovenopgesomde bands. Muzikaal en vocaal wordt er op een hoog niveau geacteerd en de weelderige gitaarsolo’s van Nikolo ‘Blackmore’ Kotzev maken het geheel af. ‘My Ressurection’ is een tijdloos album dat naast negen powerrocksongs ook drie mooie ballades bevat die allemaal met een hart, technische perfectie en met oog voor detail zijn gecomponeerd.

1. My Resurrection
2. Bad Madman
3. Godforsaken