Deze zomer gaat Iron Maiden in het Gelredome en op Graspop overwegend oude klassiekers spelen. Daarna wil de band echter tijdens een (intiemere) zaaltournee het recente dubbelalbum Senjutsu integraal spelen. Kijk jij daar naar uit?

Ja, ik wil Senjutsu graag in zijn geheel live horen
Heel Senjutsu hoeft van mij niet zonodig, maar ik ga toch wel
Ik moet er nog eens over nadenken of ik naar die tournee wil
Ik zou het op een festival bekijken, maar ga niet naar een aparte zaalshow
Ik vind Iron Maiden live leuk, maar sla de Senjutsu-tour liever over
Ik ga alleen naar shows waarbij Iron Maiden vooral oude nummers speelt
Ik hoef Iron Maiden sowieso niet (meer) live te zien, ongeacht de setlist

29 januari:
  • Ann My Guard en Kingfisher Sky
  • Fleddy Melculy en Rise A Thousand
  • Up The Irons
  • 30 januari:
  • Deathstars
  • 2 februari:
  • Deathstars
  • Harakiri For The Sky
  • Swallow The Sun en Avatarium
  • 3 februari:
  • Deathstars
  • Halestorm
  • Harakiri For The Sky
  • Swallow The Sun en Avatarium
  • Arve Heimdal (Crest Of Darkness) - 51
  • Dan Spitz (Anthrax) - 59
  • Donald Tardy (Obituary) - 52
  • Ilya "Alan" Piyaev (Psilocybe Larvae) - 50
  • Matt Devries (Chimaira) - 45

• Geoff Nicholls (Black Sabbath) - 2017

Mahavatar - Go WIth The No!
Jaar van release: 2005
Label: Cruz Del Sur Music
Mahavatar - Go WIth The No!
Als je het geluid van de toekomst wilt weten, dan zou je deze cd op moeten zetten. Want zo wordt er reclame gemaakt op de promo-sheet voor deze nieuwe band uit New York. Ik kan je vertellen, dat klinkt niet positief! Dankzij het deprimerende sfeertje klinkt het alsof de wereld in de toekomst allang vergaan is. Nou ja, dat is dan ook geen verrassing als we kijken welke kant we tegenwoordig opgaan met planeet Aarde.

Mahavatar is opgericht door twee vrouwen, waarvan Karla Williams de gitarist is en Lizza Hayson de zangeres. De muziek die geschreven is, klinkt als een cominatie van Type O Negative, Soulfly en Arch Enemy. De laatste band vooral, omdat er net zo gerifft en geschreeuwd wordt. Verwacht echter geen flitsende solo's die we gewend zijn van de gebroeders Ammot. Het sfeertje is zoals eerder vermeld deprimerend en erg donker. Het trage tempo en de vele acoustische passages helpen daar ook aan mee. Dit is dan ook het gedeelte waar de vergelijking met Type O Negative om de hoek komt kijken.

Is het dan nog wat? Het begint hoopvol met de openers Cult en By The Numbers. Maar hoe meer de cd vordert, hoe meer het gaat tegenvallen. De reden is dat het allemaal teveel op elkaar lijkt. Ook zangeres Lizza is niet bepaald een hoogvlieger. Kortom, Go With the No! is een matige plaat. En nu is het natuurlijk een inkoppertje om te eindigen met de opmerking dat je inderdaad moet gaan voor de 'nee'.

1. Cult
2. By The Numbers
3. Raw