• Steel Panther
  • Michael Sweet (Stryper) - 59
  • Moa "Moametal" Kikuchi (Babymetal) - 23

Unleash The Archers - Explorers
Label: Napalm Records
Unleash The Archers - Explorers
Unleash The Archers reist de hele wereld rond om op de internationale podia zijn melodieuze powermetalsongs ten gehore te brengen. Het zijn als het ware ontdekkingsreizigers. Dat is dan ook de titel en het thema van de nieuwe ep, waarop twee covers staan: Northwest Passage en Heartless World.

De band rond zangeres Brittney Slayes draait Northwest Passage van Stan Rogers regelmatig tijdens het touren door thuisland Canada. Ten opzichte van de originele versie uit 1981 (die over touren gaat) heeft Unleash The Archers er wel wat aan gesleuteld. De nieuwe versie is sneller, bevat in tegenstelling tot het origineel instrumentatie en is in een metaljasje gestoken. De tempowisselingen versterken elkaar en het is onmogelijk om stil te blijven zitten tijdens het beluisteren van deze krachtige bewerking.

Aan Heartless World van Teaze is niet veel veranderd in vergelijking met de originele track uit 1979. Er zijn enkele zanglijnen en gitaarpartijen (met name solos) veranderd, maar verder hebben Slayes en haar mannen het bij het oude gelaten. De frontvrouw excelleert specifiek in deze compositie met zowel haar ingetogen zang aan het begin, als met haar krachtige rockzang in het tweede deel.

Beide tracks klinken uiteraard een stuk steviger en moderner geproduceerd dan de originele nummers. Het zijn fijne meezingers, die al snel blijven hangen. De Canadezen zijn erin geslaagd fantastische, uitstekend uitgevoerde covers te produceren. De energieke versie van Northwest Passage en het prachtige Heartless World misstaan niet tussen eigen nummers op de setlist. Met name Northwest Passage zal voor een feestelijke stemming zorgen. Explorers is verkrijgbaar in 7 en als digitale ep.

1. Northwest Passage
2. Heartless World

Toegevoegd: 5 november 2019

Alle artikelen en foto's (afgezien van albumhoezen, door bands/labels/promoters aangeleverde fotos of anders aangegeven), zijn 2001-2022 Metalfan.nl, en mogen niet zonder schriftelijke toestemming gekopieerd worden. De inhoud van reacties blijven van de reageerders zelf. Metalfan.nl is niet verantwoordelijk voor reacties van bezoekers. Alle datums van de Nieuwe Releases, Concertagenda, Kalender en in de artikelen zijn onder voorbehoud.