• Robert Palmer (The Power Station)† - 73
  • Rod Evans (Deep Purple) - 75

Kronos - Colossal Titan Strife
Jaar van release: 2003
Label: Xtreem Music
Kronos - Colossal Titan Strife
Xtreem Music is in alle opzichten een extreem label. Ten eerste omdat ze alleen extreme metal uitbrengen maar ook omdat de kwaliteit van de releases schommelt tussen extreem slecht (bijvoorbeeld de band Zubrowska) naar extreem goed (de band Paganizer). Deze band vernoemt naar de vader van Zeus (Griekse mythologie) komt uit Frankrijk. Ze spelen brute death metal en zijn naar eigen zeggen beïnvloed door langs de ene kant extreme grind/death bands als Aborted en Severe torture en langs de andere kant door meer technische bands als Cryptopsy en Monstrosity.

Dit is de opvolger van het in 2001 verschenen debuut ‘Titan’s awakening’. 's Avonds laat kijk ik graag een naar ziekenhuis-en operatieseries. Het fascineert me hoe chirurgen bij zware operaties het harde beuk-en klopwerk combineren met erg fascinerende precisiemanoeuvres. Dit album doet me wel eens denken aan zo’n zware operatie; bij vlagen beukt het geweldig maar bij vlagen horen we precisieaanvallen met veel oog voor technische details waarop het Amerikaanse leger jaloers zou zijn. Aanraders heb ik niet echt; heel het album heeft hetzelfde hoge niveau.

Een erg goed en afwisselend schijfje. Ook de teksten zijn van enig niveau, het gaat niet over mensen slachten, porno of andere typische death metal onderwerpen, maar over Griekse mythologie. Dit is een cd’tje dat uit de grote stroom deathmetalreleases springt en eindelijk nog eens een deathmetal band die beseft dat afwisseling bruter overkomt dan een half uur oeverloos door te raggen.

1. Mythological bloodbath
2. Colossal titan strife
3. Submission