Helloween & Hammerfall in Tilburg

Op Dynamo Metalfest spelen Death Angel, Dress The Dead, Exodus en Testament uit de Bay Area. Welke song van deze acts of van een band waarbij een lid van de gelegenheidsgroep Bay Area Interthrashional heeft gespeeld, wil jij het liefst op DMF 2022 horen?

D.R.I. – Beneath The Wheel
D.R.I. – The Five Year Plan
Death Angel – Seemingly Endless Time
Death Angel – Thrown To The Wolves
Death Angel – Voracious Souls
Dress The Dead – 1969
Exodus – Bonded By Blood
Exodus – The Toxic Waltz
Exodus – War Is My Shepherd
Forbidden – Chalice Of Blood
Forbidden – Step By Step
Heathen – Death By Hanging
Heathen – Hypnotized
Hirax – Bombs Of Death
Hirax – El Diablo Negro
Machine Head – Davidian
Machine Head – Old
M.O.D. – Get A Real Job
Testament – D.N.R. (Do Not Resuscitate)
Testament – Into The Pit
Testament – Over The Wall
The Boneless Ones – Keg Kept A Flowin'
Toxik – There Stood The Fence
Toxik – World Circus
een andere song van de bovengenoemde bands, namelijk:

Geen concerten bekend voor 19-09-2022.
  • Andrea Ferro (Lacuna Coil) - 49
  • Ian Gillan (Deep Purple) - 77
  • Joey Tempest (Europe) - 59
  • John Deacon (Queen) - 71
  • Marco Coti Zelati (Lacuna Coil) - 47
  • Michael Todd (Coheed And Cambria) - 42
  • Steve Grimmett (Grim Reaper)† - 63
  • Steven Sanders (Spoil Engine) - 46

U.D.O. - Nailed To Metal (The Missing Tracks)
Jaar van release: 2003
Label: AFM Records
Een jaartje geleden kwam er nog een dubbel live cd uit van ouwe rukker Udo Dirkschneider genaamd ‘Live from Russia’. Op dat dubbel live album stonden vooral nummers van Udo’s solo carrière, aangevuld met enkele onbekendere Accept nummers. Voor diegenen die Udo niet kennen; (lijkt me sterk maar toch) hij is de legendarisch frontman van de legendarische heavy metalband Accept. In 1998 ging hij solo na de split met Accept. Toen verscheen de klassieker ‘Animal House’ onder zijn eigen naam. Daarna volgde nog enkele Udo albums en enkele Accept reüniealbums.

Erg vreemd dat na dat uitstekende dubbel live album met songs die ze nooit of weinig spelen dat onze Duitse vriend nu een album uitbrengt met bijna alleen de Accept klassiekers zoals ‘Metal heart’, ‘Fast as a shark’ en ‘Balls to the wall’. Dat zou net hetzelfde zijn als Bruce Dickinson een live plaat zou uitbrengen met alleen klassiekers van Iron maiden zoals ‘The trooper’ en ‘The number of the beast’. Het nut ontgaat me dus compleet, want deze nummers heb ik al honderden keren gehoord, en om ze nog eens live te horen op een nieuwe cd gaat me wat te ver.

Dus alleen geschikt voor Accept verzamelaars. Ik kan wel zeggen dat de sound en productie in orde zijn. Wat ik wel kan aanraden (zelf nog niet gezien maar het lijkt me op papier al veel boeiender dan dit album) is de dvd die maar liefst 255 minuten duurt. Die dvd verschijnt ook nu onder dezelfde naam. Op die dvd zouden videoclips en een liveshow staan. Maar het blijft natuurlijk ook leuk om deze live cd nog eens op te zetten en al die leuke Accept klassiekers nog eens te horen. Want het blijven ‘kick ass songs’. Maar overbodige release.

1. Holy
2. Raiders and beyond
3. Metal heart