Helloween & Hammerfall in Tilburg

Op Dynamo Metalfest spelen Death Angel, Dress The Dead, Exodus en Testament uit de Bay Area. Welke song van deze acts of van een band waarbij een lid van de gelegenheidsgroep Bay Area Interthrashional heeft gespeeld, wil jij het liefst op DMF 2022 horen?

D.R.I. – Beneath The Wheel
D.R.I. – The Five Year Plan
Death Angel – Seemingly Endless Time
Death Angel – Thrown To The Wolves
Death Angel – Voracious Souls
Dress The Dead – 1969
Exodus – Bonded By Blood
Exodus – The Toxic Waltz
Exodus – War Is My Shepherd
Forbidden – Chalice Of Blood
Forbidden – Step By Step
Heathen – Death By Hanging
Heathen – Hypnotized
Hirax – Bombs Of Death
Hirax – El Diablo Negro
Machine Head – Davidian
Machine Head – Old
M.O.D. – Get A Real Job
Testament – D.N.R. (Do Not Resuscitate)
Testament – Into The Pit
Testament – Over The Wall
The Boneless Ones – Keg Kept A Flowin'
Toxik – There Stood The Fence
Toxik – World Circus
een andere song van de bovengenoemde bands, namelijk:

Geen concerten bekend voor 19-09-2022.
  • Andrea Ferro (Lacuna Coil) - 49
  • Ian Gillan (Deep Purple) - 77
  • Joey Tempest (Europe) - 59
  • John Deacon (Queen) - 71
  • Marco Coti Zelati (Lacuna Coil) - 47
  • Michael Todd (Coheed And Cambria) - 42
  • Steve Grimmett (Grim Reaper)† - 63
  • Steven Sanders (Spoil Engine) - 46

U.D.O. - Live In Sofia
Jaar van release: 2012
Label: AFM Records
U.D.O. - Live In Sofia
Ja ja, de oude Udo Dirkschneider doet het nog steeds! Het voormalige boegbeeld van Accept doet met deze dubbel-cd en dvd verslag van het optreden van de band in de Hristo Botev hal in Sofia van 16 november 2011. En eerlijk is eerlijk, wat je ook van de smurfige Michelin-man vindt, het verdient respect dat hij al zo lang mee loopt in de metalscene en nog steeds een zaal plat weet te krijgen. De band U.D.O. bestaat inmiddels 25 jaar, en wie had dát gedacht toen hij Accept de rug toekeerde?

De interactie met het Bulgaarse publiek is geweldig om te zien, en de band is dan ook prima in vorm, al is bij Dirkschneider de sleet op zijn rasp toch goed hoorbaar. De meeste nummers komen (uiteraard) uit het U.D.O.-oeuvre, maar uiteraard worden een aantal oude Accept-klassiekers niet overgeslagen. Het publiek zal het allemaal worst wezen want die staan ruim anderhalf uur te feesten. Ik moet zeggen dat de Accept-nummers me iets meer kunnen bekoren, voor mij als oude rocker hangt daar net even wat meer mystiek omheen. Jammer dat men het nodig vond om de solo's van de gitaristen en drummer op zowel cd als dvd te zetten.

Aan Udo en zijn medemuzikanten is goed te zien dat ook zij genieten van de interactie met het publiek en ze staan min of meer glunderend op het podium, wat het bekijken van de show mede goed doet.. Met de sound is weinig mis, met de mix wel. Udo zelf staat er iets te zacht in, net als de drums die niet tot hun recht komen. De gitaristen (met name Kauffman) worden bijna mijn speakers uit worden geblazen maar goed dat hoort wel een beetje bij de muziek. Voor zowel fans van U.D.O. en Accept een aardige release, al is de beeldregie (snel wisselende beelden) niet heel sterk.

1. Rev-Raptor
2. Dominator
3. Thunderball