• Michael Sweet (Stryper) - 59
  • Moa "Moametal" Kikuchi (Babymetal) - 23

Unholy Grave - Grindkillers
Jaar van release: 2010
Label: SelfMadeGod Records
Unholy Grave - Grindkillers
Grindkillers van het Japanse grindcorekwartet Unholy Grave begint met een introductie van iemand die met een overduidelijk Nederlands accent praat. En jawel, na enig speurwerk op de uiterst drukke hoes blijkt dat deze plaat in slechts twee uur tijd in ons eigen kikkerlandje is opgenomen. Unholy Grave is zeker geen onbekende naam in grindcoreland, gezien de eindeloze stroom aan splits en ep's van deze band, die al sinds 1993 actief is.

Je zou dus verwachten dat Grindkillers een fenomenale grindcoreplaat is, maar helaas kom je dan bedrogen uit. Want deze negende full-length gevuld met 21 crustnummers is redelijk saai te noemen. De twee gebruikte uren om deze plaat op te nemen waren overduidelijk te weinig. Het geheel klinkt vlak en tam, en de productie lijkt bij de twee uur inbegrepen te zijn, want deze mist alle spanning en agressie. De zang begint na een nummer of tien al redelijk op de zenuwen te werken, aangezien de growls niet echt van een hoogstaande kwaliteit zijn.

Dat neemt niet weg dat er best een paar leuke dingen tussen zitten. Blind Barrier heeft een paar puike riffs, en doet erg denken aan de oude Napalm Death. Het hardcore-achtige Murderer klinkt lekker uptempo met een leuk refreintje. Echter, de compleet overbodige Ramones-cover Beat On The Brat en het erg vervelende We Are Human zijn dan weer jammer.

De teksten zijn volledig conform het vooroordeel over Engelssprekende Japanners. Kromme zinnen en eigenaardige vervoegingen van werkwoorden. Maar ach, de meeste teksten zijn toch niet te volgen of te verstaan. In een notendop is Grindkillers van Unholy Grave niet echt een aanrader. Mensen die From Enslavement... van Napalm Death dagelijks draaien, zullen dit misschien nog wel kunnen waarderen. Vooralsnog een uiterst krappe voldoende, omdat het probleem meer bij de productie dan bij de nummers zelf ligt.

1. Prologue
2. Confession
3. Buried Terror
4. Pay The Price?
5. Media's Story
6. Death By Terror
7. Free From Fear
8. Murderer
9. We Are Human
10. Motorcharged
11. Morbid Dark Angels
12. Little Bastards
13. Blind Barrier
14. Missing Children
15. Justice?
16. Beat On The Brat
17. No Racial Superiority
18. Maniacal Discharge
19. Deadly Error
20. Terror After Terror
21. Freedom To Eat
22. Grindfaith
23. Epilogue

Score: 60 / 100

Reviewer: Tatzel
Toegevoegd: 30 juli 2010

Alle artikelen en foto's (afgezien van albumhoezen, door bands/labels/promoters aangeleverde fotos of anders aangegeven), zijn 2001-2022 Metalfan.nl, en mogen niet zonder schriftelijke toestemming gekopieerd worden. De inhoud van reacties blijven van de reageerders zelf. Metalfan.nl is niet verantwoordelijk voor reacties van bezoekers. Alle datums van de Nieuwe Releases, Concertagenda, Kalender en in de artikelen zijn onder voorbehoud.