24-10-2020

Ratt - Infestation
Jaar van release: 2010
Label: Roadrunner Records
Ratt - Infestation
Daar zijn ze weer! De oude glamrockers van Ratt brengen elf jaar na hun titelloze album eindelijk weer eens nieuw materiaal uit. Stephen Pearcy vertrok voor de zoveelste keer en kwam weer terug. In 2002 stierf gitarist Robbin Crosby op een veel te jonge leeftijd aan de gevolgen van een overdosis. Gelukkig heeft dat alles het uitbrengen van Infestation niet kunnen verhinderen.

Hoewel ook hier weer duidelijk is dat Ratt altijd in de schaduw heeft gestaan van soortgelijke acts als Mötley Crüe, Twisted Sister en Quiet Riot, levert de band een prima album af. Van begint tot eind luistert het geheel lekker weg. Je kunt duidelijk horen dat zanger Stephen Pearcy wat ouder is geworden, maar de muziek klinkt even enthousiast als voorheen. Wat dat betreft doet Infestation me veel denken aan de onlangs verschenen plaat van Raven. Niet origineel maar op frisse wijze een terugblik naar wat de band gepresteerd heeft.

De nummers zijn lekker rechttoe-rechtaan. Eat Me Up Alive en Best Of Me zijn meteen de betere songs. Hoewel de rest zeker niet slecht is, kan er ook niet gezegd worden dat dit album een verplichte aanschaf is. Daarvoor is niet speciaal genoeg. Daarbij kan Infestation de klassiekers Out Of The Cellar en Invasion Of Your Privacy gewoon niet evenaren. Uiteindelijk is het niet meer dan een prima album in dit genre. Elf toffe songs die niet snel zullen vervelen. Enkel voor de fans.

1. Eat Me Up Alive
2. Best Of Me
3. A Little Too Much