Helloween & Hammerfall in Tilburg

Op Dynamo Metalfest spelen Death Angel, Dress The Dead, Exodus en Testament uit de Bay Area. Welke song van deze acts of van een band waarbij een lid van de gelegenheidsgroep Bay Area Interthrashional heeft gespeeld, wil jij het liefst op DMF 2022 horen?

D.R.I. – Beneath The Wheel
D.R.I. – The Five Year Plan
Death Angel – Seemingly Endless Time
Death Angel – Thrown To The Wolves
Death Angel – Voracious Souls
Dress The Dead – 1969
Exodus – Bonded By Blood
Exodus – The Toxic Waltz
Exodus – War Is My Shepherd
Forbidden – Chalice Of Blood
Forbidden – Step By Step
Heathen – Death By Hanging
Heathen – Hypnotized
Hirax – Bombs Of Death
Hirax – El Diablo Negro
Machine Head – Davidian
Machine Head – Old
M.O.D. – Get A Real Job
Testament – D.N.R. (Do Not Resuscitate)
Testament – Into The Pit
Testament – Over The Wall
The Boneless Ones – Keg Kept A Flowin'
Toxik – There Stood The Fence
Toxik – World Circus
een andere song van de bovengenoemde bands, namelijk:

Geen concerten bekend voor 19-09-2022.
  • Andrea Ferro (Lacuna Coil) - 49
  • Ian Gillan (Deep Purple) - 77
  • Joey Tempest (Europe) - 59
  • John Deacon (Queen) - 71
  • Marco Coti Zelati (Lacuna Coil) - 47
  • Michael Todd (Coheed And Cambria) - 42
  • Steve Grimmett (Grim Reaper)† - 63
  • Steven Sanders (Spoil Engine) - 46

CKY - Carver City
Jaar van release: 2009
Label: Roadrunner Records

CKY - Carver City

Met de talloze releases die elke maand het levenslicht zien, is het moeilijk om je als band te onderscheiden. CKY is echter een geval apart. Na een reeks dvd’s van het gelijknamige project (dat later overging in de hitserie Jackass) groeide de populariteit van de band uit Pennsylvania sneller dan de werkeloosheid in Amerika van dit moment. Als je denkt dat het succes alleen aan de tv-serie te danken is, heb je het mis; CKY heeft een sound die zich met geen andere band laat vergelijken.

CKY, ofwel Camp Kill Yourself, wordt in 1998 opgericht. Al snel volgt het debuut Volume 1, waarvan enkele nummers als soundtrack voor de dvd-reeks van Bam Margera worden gebruikt. Dankzij deze exposure krijgt het viertal de mogelijkheid om veel te toeren. Vanaf het begin is het duidelijk dat de band een heel eigen geluid heeft, met het eigenaardige 96 Quite Bitter Beings als beste voorbeeld. Met Carver City is de band toe aan hun vierde album.

Carver City bevat elf nummers, die de ene keer rocken, de andere keer mysterieus klinken, maar altijd dat typische CKY-geluid hebben en direct herkenbaar zijn. Zanger/gitarist Deron Miller wil zijn geheim niet volledig prijsgeven, maar geeft wel aan dat zijn riffs eigenlijk death metalriffs in rockvorm zijn. Denk nu niet dat CKY ook maar iets met death metal te maken heeft, daarvoor hebben de sterk getunede gitaren een te grote metamorfose ondergaan. Dit zorgt er vervolgens voor dat een geluid ontstaat dat je uit duizenden herkent, terwijl ook de distinctieve zang van Miller niet valt te vergelijken met die van andere zangers. Uitschieters op Carver City zijn Hellions On Parade (het derde deel uit de ‘Hellview-trilogie’), Rats In The Infirmary (een knipoog naar de jaren tachtig) en de catchy tracks Imaginary Threats en A#1 Roller Rager.

Met een door de wol geverfd label als Roadrunner Records achter zich, zal CKY met Carver City ongetwijfeld hoge ogen gooien. Ook zonder de hulp van een major had dit album echter de weg van winkel naar consument wel gevonden. CKY heeft een unieke stijl en sound, en dat is iets wat je vandaag de dag niet heel vaak meer tegenkomt. Hiervoor verdienen de Amerikanen dan ook een groot compliment.

1. Hellions On Parade
2. … And She Never Returned
3. Rats In The Infirmary