Bibelot, Dordrecht
Enquête

Welke formatie die daadwerkelijk bestaat of heeft bestaan, bezit de grappigste bandnaam?

Anal Vomit
Babymetal
Band Zonder Banaan
Bongzilla
Butthole Surfers
Cycle Sluts From Hell
Dead Kennedys
Eskimo Callboy
Gay For Johnny Depp
Gentle Art Of Cooking People
Haribo Macht Kinder Froh
Iwrestledabearonce
Kiss The Anus Of A Black Cat
Kutschurft
Pigeons Playing Ping Pong
Pistol Whippin' Party Penguins
Power To The Pipo
Rectal Smegma
Revolting Cocks
Schijten Met Een Stijve (S.M.E.S.)
Spock's Beard
Tony Danza Tapdance Extravaganza
Uncle Acid And The Deadbeats
We Butter The Bread With Butter
een andere grappige bandnaam, namelijk:

[ Uitslag | Enquêtes ]

    18 juni:
  • Escuela Grind
  • Graspop Metal Meeting
  • Guns n' Roses
  • Kylesa
  • Siyahkal en Grotto
  • Sólstafir, Oranssi Pazuzu en Hulder
  • The Heavy Eyes
  • Venom Inc. en Torture Squad
  • 19 juni:
  • Graspop Metal Meeting
  • Guitar Wolf en The Etters
  • Kylesa
  • Ok Goodnight, Benthos en Ursa
  • The Exploited
  • 20 juni:
  • Graspop Metal Meeting
  • Guns n' Roses
  • The Exploited en Hard Shoulder
  • 21 juni:
  • Ankor
  • Faetooth
  • Graspop Metal Meeting
  • Neal Morse (akoestisch)
  • Sunn O))) en Natasa Grujovic & Steve Moore
  • The Exploited en Skroetbalg
  • 22 juni:
  • Alter Bridge
  • Tom Morello en James And The Cold Gun
  • Uncle Acid & the Deadbeats en Rezn
  • 23 juni:
  • Agnostic Front en Lies!
  • Black Veil Brides
  • Immortal Disfigurement en Gutrectomy
  • 24 juni:
  • A Perfect Circle
  • Gaerea
  • Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs en Maha
  • Possesssed en The Heritance
    18 juli:
  • Dong Open Air
  • Nederlands Kampioenschap Grunten
  • Tilburg Metal Fest
Kalender
Vandaag jarig:
  • Amber Webber (Black Mountain) - 46
  • Ashley Shadow (The Organ) - 46
  • Dirge Rep (Enslaved) - 50
  • Dizzy Reed (Guns N' Roses) - 63
  • Domenik Papaemmanouil (Agrypnie) - 43
  • Glen Benton (Deicide) - 59
  • Ken Andrews (Failure) - 59
  • Marc Canlers (Monolithe) - 49
  • Pablo J. Tammen (Human Fortress) - 47
  • Paul McCartney (The Beatles) - 84
  • Pavel Slíva (Salamandra) - 53
  • Roger "Infernus" Tiegs (Gorgoroth) - 54
  • Tamás Schrottner (Ektomorf) - 48
  • Vadim Pruzhanov (Dragonforce) - 44

Vandaag overleden:
  • Gerry Bron (producent) - 2012
Review

Pestilence - Resurrection Macabre
Jaar van release: 2009
Label: Mascot Records
Pestilence - Resurrection Macabre
Ik ben, om heel eerlijk te zijn, niet zo heel erg verzot op reünies. For some reason is de kracht van vergankelijkheid in mijn ogen en oren doorgaans groter dan die van de het hergebruik. Toen Pestilence zich de aankondiging dat de band gaat hergroeperen liet ontvallen, bleef de pogoënde breakdance dan ook uit. Eerst horen, dan stuiteren. En sowieso is een Pestilence zonder Martin van Drunen voor mij maar deels Pestilence, hoewel de vocalen ook Mameli al lang niet vreemd meer zijn. Maar dat is verder puur persoonlijk...

De huidige Pestilence ligt daar ook verder niet van wakker en dat is ook precies wat de nieuwe plaat Resurrection Macabre “houding” mag noemen. Met drie oudgedienden en een verse drummer in de gelederen, doet de band gewoon haar ding, maar net hoe het uitkomt. Schijt aan de rest, men is tegenwoordig toch al niet gauw meer tevreden...
Toch zal het velen niet verbazen dat Resurrection Macabre niet mijlenver van de pre-Spheres-Pestilence is verwijderd. Sterker nog, geregeld trappen de nieuwe nummers de oude op de hielen. Uiteraard blijft de kekke jas niet uit, want ook Pestilence leeft inmiddels zestien jaar verder. Een fulmineuze slagwerker, een strakke productie en een behoorlijke definitie in het soms ietwat zweverige geluid geven de band een moderne touch. Voor de rest is Resurrection Macabre old school as fukkk.

Toch is dit mijns inziens niet de allesverwoestende kernexplosie die de eens zo toonaangevende band met brute resolutie weer terug in metalland plant en, zoals reeds gezegd, krijg ik ook niet de indruk dat dit de functie van Resurrection Macabre had moeten worden. De muzikanten pakken hun eigen muzikale draad weer op en brengen een aardig album uit. Nauwelijks origineel, niet overweldigend, niet baanbrekend en zeker geen klassieker, zoals wij eens van Pestilence gewend waren. Echter waren die klassiekers toentertijd ook niet als klassieker in de maak, dat label is er later aan geplakt. Dus who cares anyway...?

Tracklist:
1. Devouring Frenzy
2. Horror Detox
3. Fiend
4. Hate Suicide
5. Synthetic Grotesque
6. Neuro Dissonance
7. Dehydrated II
8. Resurrection Macabre
9. Hangman
10. Y2H
11. In Sickness & Death
12. Chemo Therapy (bonus track)
13. Out of the Body (bonus track)
14. Lost Souls (bonus track)

Score: 70 / 100

Reviewer: Lana
Toegevoegd: 9 april 2009

Meer Pestilence:

Pestilence - Resurrection Macabre
Reactie van Co op 09-04-2009 om 13:13u
Score: 75 / 100

Waar ik testimony en consuming impulse helemaal grijs heb gedraaid vindt ik hem nog niet helemaal top. Degelijk maar meer niet. Nog niet zo vaak gehoord als het oude werk natuurlijk. Vond het eigenlijk in een aantal stukken naar het oude morbid angel neigen. Gekoppeld aan wat modern blastbeat werk.

Testimon II had mijn voorkeur gehad. Nog meer dan Consuming II.

Pestilence - Resurrection Macabre
Reactie van Rinus op 09-04-2009 om 16:39u
Score: 50 / 100

Geen reet an!
Valt vies tegen.

Pestilence - Resurrection Macabre
Reactie van Kees op 09-04-2009 om 20:30u
Score: 50 / 100

Jammer dat zo de goede naam van de band onder dit album te lijden hebben.

Pestilence - Resurrection Macabre
Reactie van VaDeR op 09-04-2009 om 21:20u
Score: 75 / 100

Vind het eigenlijk wel een heerlijke plaat.
Lekker vet en een heerlijlk productie.

Zou 90 krijgen maar helaas hoor ik, net als CO, wat "omgebogen" \ "geleende" rifjes van Morbid Angel. Beetje jammer. De heren hebben talent genoeg om zelf vette riffs te schrijven....toch????

Owja....Met Martin van Drunen on Vocals zou deze CD 98% gescoord hebben;)

Pestilence - Resurrection Macabre
Reactie van iron_dennis op 10-04-2009 om 01:20u

Who cares de nieuwe Beherit is vandaag uitgekomen. De meest geslaagde reunie tot nu toe!

Pestilence - Resurrection Macabre
Reactie van Een Metalfan op 10-04-2009 om 11:19u

Een veel te lage score .
Mijn inziens zeker 85 punten .
In andere landen wordt de nieuwe Pestilence veel hoger gewaardeerd

Pestilence - Resurrection Macabre
Reactie van tankard op 10-04-2009 om 11:55u
Score: 83 / 100

ik vind het een zeer lekker death metal album mss iets te min naar pestilence normen,maar drm niet slecht toch?
had hier een andere naam opgehange had wss een groot deel dit wel goed gevonden maarja...
en @ dennis beherit laat die maar thuis

Pestilence - Resurrection Macabre
Reactie van sander op 10-04-2009 om 14:34u
Score: 8 / 100

Gewoon een puike plaats die prima aansluit by 'testimony'.
Zie nu al uit naar de tour

Pestilence - Resurrection Macabre
Reactie van Gijs op 11-04-2009 om 12:26u
Score: 85 / 100

Ben eigenlijk heel tevreden met deze schijf. Toegegeven het is geen 'testimony', maar kan zich best meten met vele huidige death metal platen. Vind hem bijvoorbeeld beter dan het debuut van Hail of Bullets en ook die kon ik erg waarderen. Redenen voor geen volledige score zijn wel het ontbreken van een echt eigen smoel zoals 'de band op 'testimony' en 'spheres' had. Het 'spheres'-gevoel bekruipt mij enkel in de solo's en had ik wat meer terug gezien. Ook zijn een aantal nummers mij iets teveel rechttoe rechtaan en daar verwacht ik van Pestilence zeker iets meer. Degelijke schijf, nu maar hopen dat ze zich weer verder evolueren.

Pestilence - Resurrection Macabre
Reactie van Danny 666 op 12-04-2009 om 17:14u
Score: 100 / 100

Niet zeiken, dit is gewoon de beste death metal plaat van Nederlandse bodem in jaren !!!!

Pestilence - Resurrection Macabre
Reactie van marco op 12-06-2010 om 18:03u
Score: 10 / 100

super plaat dit...beter dan die laatste plaat
gelukkig zijn ze weer de ouwe en wat verdrunen betreft
moet gewoon bij asphyx blijven,mameli hoort bij pestilence!!!!!!

Pestilence - Resurrection Macabre
Reactie van John op 30-08-2010 om 14:56u
Score: 65 / 100

Er zijn maar twee pestilence platen die tellen: Maleus Maleficarum en Consuming Impulse. Vooral de eerste vindt ik van een bijzopnder hoog niveau en zeker voor die tijd. Ik vindt Resurrection geen super slechte plaat maar ook niet geweldig. Langdradig en toch vrij saai.

Dynamo Metalfest 2026

Alle artikelen en foto's (afgezien van albumhoezen, door bands/labels/promoters aangeleverde fotos of anders aangegeven), zijn © 2001-2026 Metalfan.nl en mogen niet zonder schriftelijke toestemming gekopieerd worden. De inhoud van reacties blijven van de reageerders zelf. Metalfan.nl is niet verantwoordelijk voor reacties van bezoekers. Alle datums van de Nieuwe Releases, Concertagenda, Kalender en in de artikelen zijn onder voorbehoud.