Helloween & Hammerfall in Tilburg

Op Dynamo Metalfest spelen Death Angel, Dress The Dead, Exodus en Testament uit de Bay Area. Welke song van deze acts of van een band waarbij een lid van de gelegenheidsgroep Bay Area Interthrashional heeft gespeeld, wil jij het liefst op DMF 2022 horen?

D.R.I. – Beneath The Wheel
D.R.I. – The Five Year Plan
Death Angel – Seemingly Endless Time
Death Angel – Thrown To The Wolves
Death Angel – Voracious Souls
Dress The Dead – 1969
Exodus – Bonded By Blood
Exodus – The Toxic Waltz
Exodus – War Is My Shepherd
Forbidden – Chalice Of Blood
Forbidden – Step By Step
Heathen – Death By Hanging
Heathen – Hypnotized
Hirax – Bombs Of Death
Hirax – El Diablo Negro
Machine Head – Davidian
Machine Head – Old
M.O.D. – Get A Real Job
Testament – D.N.R. (Do Not Resuscitate)
Testament – Into The Pit
Testament – Over The Wall
The Boneless Ones – Keg Kept A Flowin'
Toxik – There Stood The Fence
Toxik – World Circus
een andere song van de bovengenoemde bands, namelijk:

Geen concerten bekend voor 19-09-2022.
  • Andrea Ferro (Lacuna Coil) - 49
  • Ian Gillan (Deep Purple) - 77
  • Joey Tempest (Europe) - 59
  • John Deacon (Queen) - 71
  • Marco Coti Zelati (Lacuna Coil) - 47
  • Michael Todd (Coheed And Cambria) - 42
  • Steve Grimmett (Grim Reaper)† - 63
  • Steven Sanders (Spoil Engine) - 46

Zandelle - Vengeance Rising
Jaar van release: 2006
Label: Limb Music Products
Zandelle - Vengeance Rising
In 2002 verscheen het debut Twilight On Humanity van de Amerikaanse power metallers van Zandelle. Pas vier jaar later verschijnt cd nummer twee. Zo he, dat duurde lang! Maar in de tussentijd is de oude drummer opgestapt, alsmede een gitarist. De drummer was allang vervangen door ene Joe "Jofu" Cardillo. Maar hij bezeerde zijn hand en kon niet meer drummen. Loyaal als de bandleden zijn, hebben ze gewoon gewacht tot de hand weer drumklaar was. Nou ja, die ene gitarist had geen zin in dat lange wachten en vertrok dus richting de horizon. Anthony Maglio moest alle gitaren alleen inspelen, want uiteindelijk moest er toch echt een nieuwe cd gemaakt worden!

Petje af, want diezelfde gitaren klinken lekker fris en fruitig. Anthony blijkt een meester te zijn in het spelen van superstrakke riffs zoals Iced Earth's Jon Schaffer ook al zo strak kan. Als hij de hele cd ook nog eens bordevol metal-waardige solo's kan stoppen, dan kan ik je vertellen dat Vengeance Rising sowieso al een lekker gitaargericht plaatje is geworden. De cd staat ook nog eens vol met lekker veel snelle en opzwepende heavy/power metal. Originaliteit is nul komma nul procent aanwezig, maar je weet wat je krijgt.

Maar hoewel alle muzikanten van Zandelle stukken vooruit zijn gegaan sinds het debuut, stagneert zanger George Tsalikis. Zijn stem was al niet 'je van het', maar nu is hij nog eentoniger dan ooit. Hij kan beter voor een popbandje gaan zingen. Zonde dat hierdoor het niveau van deze anders zeer stoere metal-cd behoorlijk naar beneden gaat. De productie is ook niet zo geweldig, maar dat valt gelukkig niet zo op. Nou ja, aardige cd is dan mijn eindconclusie.

1. Blood Red Shores
2. Dragon's Hoard
3. Invitation