• Roy Bittan (Bruce Springsteen) - 73

• Natasha Shneider (Queens Of The Stone Age) - 2008

Nikki Puppet - Puppet On A String
Jaar van release: 2005
Label: Armageddon Music
Nikki Puppet - Puppet On A String
Ook in Hannover luistert men naar Crucified Barbara. Zonder een discussie willen te beginnen wie er eerder was (iets wat er ook niet toe doet, want in de jaren 80 had je immers Phantom Blue al), kun je stellen dat de uit die Duitse stad komende band Nikki Puppet veel overeenkomsten vertoont met die Zweedse all-female rockband. Want ja, de makkelijkste constatering is dat k Nikki Puppet zijn hard-melodieuze rocksongs het liefst aanstekelijk heeft, en dat ook deze band een dame achter de microfoon heeft.

Wat we op "Puppet On A String" horen zijn kort gehouden melodieuze rocksongs. Anders gezegd zijn de liedjes gebaseerd op The Scorpions en andere bands van dat kaliber, met een meer rock 'n rollerige sfeer. Dat betekent dat we catchy nummers horen met -zeer belangrijk- aanstekelijke refreinen. Zelfs het bekende Meine-accent hoor je terug in de soms wat knullige teksten verkondigende zang van Nicky Gronewol. Dat werkt wonderwel, dus kunnen we zonder ergernis luisteren naar een snel nummer als "Ignorance" maar hebben ook "Enjoy" en het loggere "Stand Here This Way" een voldoenend effect op onze gemoedsgesteldheid.

Wat we ook regelmatig horen, met name in "I Feel Unreal" en "Another World, zijn vervormde zang en laag gestemde gitaren, wat algemeen geaccepteerde argumenten van klassieke rock- en metalbands zijn om hun geluid modern te noemen. Meestal een effectief middel, maar strikt genomen niet noodzakelijk. Minder log en zwaar gitaarwerk had de nummers misschien meer meer gesierd, maar ook op deze wijze kan "Puppet On A String" vermaken.

Fijne band, fijne plaat. Ook als je de weinig enthousiastmakende ballade "Grumpy Face" niet kunt waarderen. Elf nummers is net teveel van het goede, daarom staan er ook maar tien tracks op deze cd. Maar ach, als je good old hardrock met een modern smaakje kunt waarderen, is Nikki Puppet ruim 33 minuten lang je band.

1. Puppet On A String
2. Sirens
3. Syncronized
4. I Feel Unreal
5. Grumpy Face
6. Another World
7. Ignorance
8. Enjoy
9. Stand Here This Way
10. Insignificant

Reviewer: Bob
Toegevoegd: 23 december 2005

Meer Nikki Puppet:

Alle artikelen en foto's (afgezien van albumhoezen, door bands/labels/promoters aangeleverde fotos of anders aangegeven), zijn 2001-2022 Metalfan.nl, en mogen niet zonder schriftelijke toestemming gekopieerd worden. De inhoud van reacties blijven van de reageerders zelf. Metalfan.nl is niet verantwoordelijk voor reacties van bezoekers. Alle datums van de Nieuwe Releases, Concertagenda, Kalender en in de artikelen zijn onder voorbehoud.