• Melissa Bonny (Ad Infinitum) - 29

• Jimmy Bain (Dio) - 2016

Integrity - Sliver In The Hands Of Time
Jaar van release: 2005
Label: Goodlife Recordings
Integrity - Sliver In The Hands Of Time
Sommige wereldberoemde bands hebben niet de behoefte om een greatest hits-, dan wel best of-, compilatie- of desnoods een live-cd uit te brengen. Wellicht als de betreffende bands any given day plots niet meer zo werelberoemd zijn en de geldkraan slechts nog een beetje nadruppelt zal men een dergelijke release overwegen. Het minder bekende Integrity bracht de afgelopen jaren al wel enkele verzamelaars uit en daar is er sindskort wéér een bijgekomen: ‘Sliver In The Hands Of Time’.

Schaamteloos komt Goodlife Records met alweer een compilatie cd van deze band uit Ohio, die inmiddels ter ziele is gegaan. Ditmaal met een aantal nummers afkomstig van 7” platen en splits, niet eerder uitgebracht materiaal en een Negative Approach cover. De plaat is afwisselend te noemen. Harde stukken metal en hardcore worden afgelost door ‘vreemde geluiden’-passages, waarvan ik aanneem dat niemand daar met smacht op zit te wachten. Zanger Dwin Hellion was sinds de oprichting van Integrity eind jaren tachtig de enige vaste waarde en zijn gemompel, geschreeuw en gebrul klinken vaak niet bijzonder zuiver en doen regelmatig denken aan Lemmy van Motörhead, maar dan kwalitatief stukken minder.

Voor de echte fans van deze band is het 21 nummers tellende ‘Sliver In The Hands Of Time’ een leuke aanwinst, eens te meer omdat je er een boekje met verhalen en memoires van Dwin én leden van bands als Terror, Converge, Youth Of Today en Ringworm bijkrijgt. Anderen raad ik aan zich op de vele bekendere, maar vooral betere, hardcorebands te concentreren.

1. Live It Down
2. In Contrast Of Sin
3. Bringing It Back