Deze zomer gaat Iron Maiden in het Gelredome en op Graspop overwegend oude klassiekers spelen. Daarna wil de band echter tijdens een (intiemere) zaaltournee het recente dubbelalbum Senjutsu integraal spelen. Kijk jij daar naar uit?

Ja, ik wil Senjutsu graag in zijn geheel live horen
Heel Senjutsu hoeft van mij niet zonodig, maar ik ga toch wel
Ik moet er nog eens over nadenken of ik naar die tournee wil
Ik zou het op een festival bekijken, maar ga niet naar een aparte zaalshow
Ik vind Iron Maiden live leuk, maar sla de Senjutsu-tour liever over
Ik ga alleen naar shows waarbij Iron Maiden vooral oude nummers speelt
Ik hoef Iron Maiden sowieso niet (meer) live te zien, ongeacht de setlist

29 januari:
  • Ann My Guard en Kingfisher Sky
  • Fleddy Melculy en Rise A Thousand
  • Up The Irons
  • 30 januari:
  • Deathstars
  • 2 februari:
  • Deathstars
  • Harakiri For The Sky
  • Swallow The Sun en Avatarium
  • 3 februari:
  • Deathstars
  • Halestorm
  • Harakiri For The Sky
  • Swallow The Sun en Avatarium
  • Arve Heimdal (Crest Of Darkness) - 51
  • Dan Spitz (Anthrax) - 59
  • Donald Tardy (Obituary) - 52
  • Ilya "Alan" Piyaev (Psilocybe Larvae) - 50
  • Matt Devries (Chimaira) - 45

• Geoff Nicholls (Black Sabbath) - 2017

The Three Tremors - Guardians Of The Void
Label: Steel Cartel

-

In 2019 verscheen het debuut van The Three Tremors, de heavymetalband met in zijn gelederen drie bekende zangers uit de scene. Sean Peck van Cage is de initiatiefnemer en heeft Harry ‘The Tyrant’ Conklin (Jag Panzer) en Tim ‘Ripper’ Owens (ex-Judas Priest, ex-Iced Earth) uitgenodigd om deel te nemen. Alle drie staan bekend om hun indrukwekkende, hoge uithalen. Die laten ze dan ook veelvuldig horen op de eerste full-length. Een feest voor liefhebbers van dit soort capriolen, maar bij ondergetekende werkte dit eerder afschrikkend.

De opvolger is inmiddels een feit en de Amerikanen gaan op Guardians Of The Void door op dezelfde weg. Ditmaal haal ik makkelijker de eindstreep, aangezien de zanglijnen van de heren beter zijn gedoseerd. Wat een klus moet het dan ook zijn om te kiezen welke partijen gebruikt gaan worden. Iedere zanger zingt namelijk alle tracks eerst volledig in. Bandleider Peck doet vervolgens de verdeling. Dat is hem ditmaal beter afgegaan. Desondanks blijft het geheel behoorlijk ‘over the top’. Alleen al in het eerste couplet van opener Bone Breaker horen we iedereen van hoog tot laag zijn steentje bijdragen, met regelmatig een verdwaalde uithaal op de achtergrond.

Zo staat ieder nummer vol met bijdrages van iedere zanger, maar het luistert prettiger weg vanwege de betere selectie. Hier en daar zou een song beter tot zijn recht zijn gekomen als een bepaalde zanger deze alleen voor zijn rekening had genomen, al was het alleen maar om even bij te komen van al het vocale geweld. Crucifier had prima geklonken met alleen Conklin op zang, maar Ripper Owens kan het niet laten om de helft van het couplet mee te krijsen.

De twaalf composities zijn ingespeeld door de bandleden van Cage. Het tempo is hoog en het spel in dienst van het nummer. De muzikanten houden zich wijselijk in en laten alle capriolen over aan de vocalisten. Het unieke concept van drie bekende heavymetalzangers op een plaat komt daardoor goed tot zijn recht. Dat neemt niet weg dat er op hoog niveau wordt gemusiceerd. Guardians Of The Void is een vette heavymetalplaat en een goede stap vooruit ten opzichte van het debuut.

1. Bone Breaker
2. Guardians Of The Void
3. Kryptonian Steel