Helloween & Hammerfall in Tilburg

Op Dynamo Metalfest spelen Death Angel, Dress The Dead, Exodus en Testament uit de Bay Area. Welke song van deze acts of van een band waarbij een lid van de gelegenheidsgroep Bay Area Interthrashional heeft gespeeld, wil jij het liefst op DMF 2022 horen?

D.R.I. – Beneath The Wheel
D.R.I. – The Five Year Plan
Death Angel – Seemingly Endless Time
Death Angel – Thrown To The Wolves
Death Angel – Voracious Souls
Dress The Dead – 1969
Exodus – Bonded By Blood
Exodus – The Toxic Waltz
Exodus – War Is My Shepherd
Forbidden – Chalice Of Blood
Forbidden – Step By Step
Heathen – Death By Hanging
Heathen – Hypnotized
Hirax – Bombs Of Death
Hirax – El Diablo Negro
Machine Head – Davidian
Machine Head – Old
M.O.D. – Get A Real Job
Testament – D.N.R. (Do Not Resuscitate)
Testament – Into The Pit
Testament – Over The Wall
The Boneless Ones – Keg Kept A Flowin'
Toxik – There Stood The Fence
Toxik – World Circus
een andere song van de bovengenoemde bands, namelijk:

Geen concerten bekend voor 19-09-2022.
  • Andrea Ferro (Lacuna Coil) - 49
  • Ian Gillan (Deep Purple) - 77
  • Joey Tempest (Europe) - 59
  • John Deacon (Queen) - 71
  • Marco Coti Zelati (Lacuna Coil) - 47
  • Michael Todd (Coheed And Cambria) - 42
  • Steve Grimmett (Grim Reaper)† - 63
  • Steven Sanders (Spoil Engine) - 46

OZ - Transition State
Label: AFM Records

OZ - Transition State

Transition State is het eerste album van de Finse oermetalformatie OZ met volledig nieuwe nummers. Hoewel het niet het eerste nieuwe materiaal is sinds de band onder leiding van drummer Mark Ruffneck er de brui aan gaf begin jaren negentig. In 2011 verscheen immers het zeer aardige Burning Leather met daarop nieuw opgenomen oud werk en ook wat nieuwe songs. Door persoonlijke omstandigheden duurde het zes jaar om een nieuwe plaat op te nemen en uit te brengen. Alleen Ruffneck is nog over. De overige vier leden zijn vorig jaar bij de band gekomen.

Het album begint voortvarend met een aantal rappe nummers in de welbekende NWOBHM-stijl van begin jaren tachtig; de hoogtijdagen van OZ (opgericht in 1977). Het is een welbekend recept van strak dubbelgitaarwerk met een solide ritmesectie. Het is vooral het musiceren waar de groep het van moet hebben, want zanger Vince Kojvula doet het aardig in de lagere registers, maar is minder toonvast in de hogere regionen. Wat dat betreft heeft hij moeite met het opvullen van de leegte die voormalig zanger Ape De Martini achterliet. Het gaat met name fout tijdens bonustrack Whore Of Babylon en In A Shadow Of A Shotgun. Tegelijkertijd moet opgemerkt worden, dat het hem tijdens het snelle nummer Demonized wel lukt.

Met name het gitaarwerk is om je vingers bij af te likken. Het weet regelmatig de enigszins doorsnee metalnummers naar een bovengemiddeld niveau te brengen. OZ biedt met Transition State dan ook geen vernieuwend spektakel, maar gewoon degelijke, traditionele heavy metal. Het mist wat van de passie, energie en bombast van Burning Leather, maar is leuk als tussendoortje.

1. Bone Crusher
2. Restless
3. Heart Of A Beast