06-06-2020

Negen nieuwe clips met o.a. Exist Immortal en Good Tiger
Geplaatst op 03-06-2020 om 21:05u

Het is weer de hoogste tijd om een negental clips te demonstreren. Dit keer hebben we technische emorock van Exist Immortal, hardrock van Black Rose Maze, moderne metal van Carmilla, alternatieve metalcore van Aamon, elektronische artrock van Good Tiger, experimentele muziek van JIA, doomsludge van -(16)-, metalcore van Sun & Flesh en een ballad van Witch Taint.

Review: King Witch - Body Of Light
Geplaatst op 03-06-2020 om 19:00u

Review: King Witch - Body Of LightHet uit Edinburgh afkomstige King Witch timmert sinds 2015 vooralsnog bescheiden aan de weg. Dat heeft wellicht iets te maken met een positionering in de doomhoek. King Witch brengt echter veel meer dan alleen een potje doom. Laat u daarom overtuigen door het tweede album Body Of Light.

Klik op de cover om de hele review te lezen.

Livealbum van Kamelot
Geplaatst op 03-06-2020 om 17:08u

Op 14 september 2018 stond Kamelot in een uitverkochte Poppodium 013 te Tilburg. Daar maakte de symfonische metalformatie opnames voor een livealbum en -video, die op 14 augustus gaat verschijnen. De titel: I Am The Empire - Live From The 013. De band had voor de gelegenheid onder meer gastzangeressen Elize Ryd (Amaranthe), Alissa White-Gluz (Arch Enemy), Charlotte Wessels (Delain) en Lauren Hart (Once Human) meegenomen en speelde ruim twintig songs uit de hele discografie. I Am The Empire - Live From The 013 zal verkrijgbaar zijn op dubbel-cd (met dvd en Blu Ray), dubbel-lp (in diverse kleuren) en in een boxset met daarin de cd's, dvd, Blu Ray en wat goodies. Als preview heeft Kamelot nu alvast het nummer Sacrimony (Angel Of Afterlife) uitgebracht, waarin we ook Elize en Alissa zien.

Preview van het nieuwe album van Thurisaz
Geplaatst op 03-06-2020 om 17:05u

Het Belgische Thurisaz heeft de eerste track vrijgegeven van het aankomende album Re-Incentive, dat op 1 september via het Gentse label Consouling Sounds verschijnt. Jens de Vos van Pandaproductions is verantwoordelijk voor de videoclip. De zuiderburen, die atmosferische en melodieuze (death) metal maken, zeggen het volgende over het nummer: "Monologue is een donkere compositie over een innerlijke angst die een weg naar buiten blijft zoeken, maar die iedereen binnen probeert te houden." Er staan zeven nummers op deze vijfde studiolangspeler, die 52 minuten duurt. Nik Mettez is verantwoordelijk voor de mix en Jens Bogren verzorgde de mastering. Het artwork is ontworpen door Dehn Sora en Cindy Morlion. De albumpresentatie vindt plaats in Oosthove, Wervik op zaterdag 31 oktober. Het Franse Sylvaine zal daar die avond ook optreden.

Nieuwe enquête: Favoriete nieuwe album van mei 2020?
Geplaatst op 03-06-2020 om 14:10u

In mei kwamen er weer honderden nieuwe metal- en rockplaten uit. Het is bijna onmogelijk om uit al die fantastische schijven een favoriet te kiezen. Toch vragen we jou dat weer te doen. Wat is jouw nummer één uit de maand mei? We geven hier een bescheiden selectie op basis van onze recensies. Staat jouw favoriet er niet tussen? Dan kun je kiezen voor 'Een ander album, namelijk:' en zien we jouw topper in een reactie tegemoet.

Uitslag enquête: De beste thrashers uit de Benelux zijn...
Geplaatst op 03-06-2020 om 13:00u

Afgelopen week stelden we onze lezers in de frontpage-enquête de vraag: "Wat is jouw favoriete thrashmetal(gerelateerde) band ooit uit de Benelux?" De Limburgers van de vooral in Duitsland populaire death/thrash-metalband Legion Of The Damned zijn de glorieuze winnaars van deze poll, met meer dan 22 procent van de stemmen. Het zilver is op gepaste afstand voor de Belgische speedmetalformatie Evil Invaders en het brons voor de Overijsselse veteranen van Dead Head. Ondanks de overweldigende populariteit in eigen land grijpt de Belgische groovemetalband Channel Zero net naast eremetaal. De vijfde plaats is voor het relatief jonge Anger Machine uit Noord-Holland.

Review: Moonstruck - Web Of Deception
Geplaatst op 03-06-2020 om 09:35u

Review: Moonstruck - Web Of DeceptionOp 8 april was de supermaan (net als op 7 mei) goed te zien. Het blijft een fascinerend verschijnsel. Even was de natuurlijke satelliet zo’n 27.000 kilometer dichterbij dan normaal, maar nog altijd ver van ons verwijderd (357.000 kilometer). Ook Web Of Deception van Moonstruck is qua releasedatum (26 januari 2019) ver van ons verwijderd, maar deze debuutlangspeler verdient het alsnog om belicht te worden.

Negen nieuwe clips met o.a. Alexisonfire en Stillbirth
Geplaatst op 02-06-2020 om 20:15u

Een dag na het overlijden van de van Misfits bekende drummer Joey Image delen we negen clips van acht bands, want van Alexisonfire hebben we er twee. Verder zijn er beelden bij de muziek van Stillbirth (brutal surf death metal), Symphonity (melodieuze rock/metal), Blutarzky (thrash), Imperial Triumphant (experimentele black), Ten Ton John (groove/thrash), Moonlight Haze (symfonische power metal) en Dukes Of The Orient (rock).

Review: Tyrant (US) - Hereafter
Geplaatst op 02-06-2020 om 15:50u

Review: Tyrant (US) - HereafterMet drie langspelers in 42 jaar is het Californische Tyrant allesbehalve productief. Na King Of Kings uit 1996 lijkt het lange tijd gedaan te zijn met de band rond bassist Greg May. In 2009 wordt er echter een nieuwe dosis levenslucht ingeblazen met een reünieshow op het Keep It True-festival (Duitsland) en in 2018 volgen er heruitgaven van het eerdere materiaal. Mooi natuurlijk, want die oudere platen gevuld met de eigenzinnige traditionele metal van het kwartet zijn de moeite waard.

Loud Noise TV: stemmen voor Verse Tracks
Geplaatst op 02-06-2020 om 14:03u

Donderdag is er om 20:00u weer een nieuwe aflevering van Loud Noise TV. Voor het item "Vers Metaal" hebben we vandaag twee heel diverse bands gekozen. Allereerst is er Ghost Highway van Mantar, van het aankomende (cover)album Grungetown Hooligans II. Daar tegenover zetten we Cancelled van Attila. Dit is de gloednieuwe single van deze Amerikaanse metalcoreband. Welk van deze twee clips wil jij donderdag zien in Loud Noise TV? Stemmen en beluisteren kan via onze Facebook-pagina.

Alcatraz voegt extra festivaldag toe
Geplaatst op 02-06-2020 om 11:52u

Dit jaar mag Alcatraz Hard Rock & metal Festival dan niet doorgaan vanwege de coronacrisis, volgend jaar pakt het festival extra groot uit. Alcatraz zal dan namelijk vier dagen duren! Van donderdag 12 t/m zondag 15 augustus zal het festival plaatsvinden in Kortrijk. Een groot deel van de line-up van dit jaar wordt doorgeschoven naar 2021. Doordat er een dag bijkomt, worden er dus nog diverse nieuwe bands aan de line-up toegevoegd. Binnenkort volgt de eerste bekendmaking over welke artiesten zullen optreden.

Wie een toegangskaart had voor 2020, kon tot en met 31 mei zijn of haar geld terugvragen. Wie het ticket gehouden heeft, kan dat volgend jaar gebruiken. Binnenkort gaat de kaartverkoop voor 2021 beginnen, dus wie nog geen kaart had, kan er dan een halen. Tot 15 december kan dat tegen het "oude" tarief, oftewel de prijs van dit jaar. Alle informatie vind je op www.alcatraz.be.

Alcatraz voegt extra festivaldag toe

Review: Black Rainbows - Cosmic Ritual Supertrip
Geplaatst op 01-06-2020 om 20:30u

Black Rainbows is een Italiaanse band met inmiddels al acht albums op zijn naam. De band bestaat sinds 2005, beschrijft zichzelf als heavy psych stoner 70's fuzz rock en houdt zeker niet vast aan een specifiek genre. De nieuwste release heet Cosmic Ritual Supertrip en voelt precies zoals de titel al aangeeft. Het album bestaat uit twaalf gave nummers met allemaal een eigen vibe. Black Rainbows bestaat uit slechts drie leden. Gabriele Fiori bespeelt de gitaar en doet de vocals, Edoardo Mancini bespeelt de bas en Filippo Ragazz

Loud Noise TV: stemmen voor Throwback Thursday
Geplaatst op 01-06-2020 om 20:00u

Aanstaande donderdag is om 20:00u weer een nieuwe aflevering van Loud Noise TV. Voor de "Throwback Thursday" hebben we twee bands gekozen waarvan bandleden deze week jarig zijn. Slayer-gitarist Kerry King wordt donderdag 57 jaar oud en Tom Araya wordt zaterdag 59. Van Slayer hebben we het lekkere War Ensemble uitgezocht. Iron Maiden-drummer Nicko McBrain is exact negen jaar ouder dan Tom Araya en blaast zaterdag 68 kaarsjes uit. McBrain was voor het eerst bij Maiden te horen op Piece Of Mind in 1983, waarvan je kan kiezen voor het uitstekende The Trooper. Dus, wil jij Slayer of Iron Maiden zien bij Loud Noise TV? Stemmen kan via onze Facebook-pagina!

Negen nieuwe clips met onder meer Nightwish
Geplaatst op 01-06-2020 om 19:45u

Op de dag waarop je dankzij het mooie weer extra kunt genieten van een drankje op de heropende terrassen, posten we negen videoclips met Nightwish als populairste band. Daarnaast hebben we black/death van Kaoteon, post-progressive van Kyros, hardrock van Arctic Rain, witchpop van Shireen, symfonische metal van Elvellon, een ballad van Martyr, darkrock van Lord Of The Lost en een Cannibal Corpse-cover door leden van Suicidal Tendencies, GWAR, Megadeth en The Black Dahlia Murder.

Loud Noise TV: stemmen voor Hollands Hardste
Geplaatst op 01-06-2020 om 17:15u

Aanstaande donderdag is de achtste aflevering van Loud Noise TV. Voor het item "Hollands Hardste" hebben we weer twee leuke bands uitgekozen. Bring On The Bloodshed bracht eerder dit jaar de single The Suffering uit, die we kunnen draaien. Daar tegenover staat Palfidium van de thrashers van Dead Head, afkomstig van het twee jaar oude album Swine Plague. Wil jij Bring On The Suffering of Dead Head zien in Loud Noise TV? Stemmen kan via onze Facebook-pagina!