• Marc Bolan (T. Rex)† - 75
  • Thomas Wouters (Bodyfarm)† - 35

Arminius - Storms Below
Jaar van release: 2003
Label: Eigen beheer
Arminius - Storms Below
Als geschiedenisleraar en liefhebber van onze voorgeschiedenis kwam de naam Arminius me bekend voor. Arminius was een leider van een opstandige Germanenstam. We situeren ons enkele jaren na het begin van onze officiële tijdrekening. In een van de Germaanse bossen, namelijk het Teutenburger woud, won die bepaalde Germaanse leider enkele veldslagjes tegen de Romeinen. Naar verschijnt was het een ware slachtpartij waar rond allemaal sappige verhalen worden verteld in onze geschiedschrijving.

Deze Nederlandse band heeft zichzelf dus vernoemd daar die Germanenleider en ook de teksten handelen over dat onderwerp. Net zoals de Germaanse stammen, die uitblonken in brute kracht beukt deze band lekker op zijn eerste promo. Vroeger speelde de band nog een mix van death en black metal maar na een bezettingswisseling speelt de band pure death metal op speed. De verschillende bandleden zeggen invloeden te hebben van bands als Napalm Death, Slayer, Deicide, Carcass en nog enkele andere grootheden.

De muziek is vrij eentonig maar beukt lekker door. De nummers bevatten meer inhoud dan je op het eerste gehoor denkt. Af en toe horen we een subtiele baslijn of een erg lekker door beukend drumpartijtje. Het geheel heeft ook wel een old school death metal feeling. Een leuk doch niet erg spectaculaire demo. Punten zijn niet echt van toepassing maar voor een eerste demo is dit toch wel meer dan behoorlijk. De toekomst zal ons leren of we nog van deze band gaan horen en laten we hopen dat ze dan ons dan meer van die lekkere brute death metal voorschotelen!

1. Arminius
2. Fortress of Hexa
3. Burning the legions