• René Rutten (The Gathering) - 50
  • Roy Bittan (Bruce Springsteen) - 73

• Natasha Shneider (Queens Of The Stone Age) - 2008

Bombus - Repeat Until Death
Label: Century Media Records

Bombus - Repeat Until Death

Bombus werd recentelijk als een van de laatste bands toegevoegd aan de line-up van Fortarock 2016. Hoewel Bombus een van de kleinere namen van het metalfestival is, heeft het inmiddels al drie volledige albums uitgebracht. De laatste twee werden zelfs via het grote Century Media op de markt gebracht. Het vorige maand verschenen derde album Repeat Until Death is een collectie van negen toegankelijke songs, die op een hardnekkige wijze in je hoofd blijven zitten.

De stoner van Bombus heeft wat onweerstaanbaars. De charme ligt in de eenvoudigheid van de songs. Op het vorige plaatwerk is al te horen dat deze heren kundig zijn in het schrijven van pakkende refreinen en makkelijk in het gehoor liggende riffs. De nieuwe plaat levert met Eyes On The Price, Rust, Deadweight en Get Your Cuts wederom nummers die bol staan van de hooks en meezingrefreinen. Opvallend ook is de gelikte productie. Door deze combinatie van factoren zou je Bombus bijna de Def Leppard van de stoner-rock kunnen noemen.

De semi-ballade I Call You Over (Hairy Teeth, Pt. II) lijkt in eerste instantie wat uit de toon te vallen, maar ook daar valt het niet te ontkennen, dat het nummer gewoon prima in elkaar steekt. Er is eigenlijk maar weinig wat je deze Zweden kunt verwijten. Hoogstens de wel heel korte speelduur van dit album. Je zou de muziek van Bombus een ‘guilty pleasure’ kunnen noemen vanwege de relatief simpele insteek. Het is echter maar net waar je als luisteraar naar op zoek bent. De catchy rechttoe rechtaan-aanpak op Repeat Until Death zal Bombus ongetwijfeld meer fans gaan opleveren.

1. Eyes On The Price
2. Rust
3. Deadweight