07-12-2019

Wolfcry - Nightbreed
Jaar van release: 2003
Label: Black Lotus Records
Wolfcry - Nightbreed
Jaaaaaaaaa! Eindelijk hoor ik nog eens echte powermetal cd met ballen! Dit Wolfcry bracht in 2001 hun debuut 'Power within' uit op het Duitse label Iron glory. Maar dit album verschijnt op het Black lotus records. Terug naar 'huis dus', want de groep is Grieks net zoals het label dat is. De band speelt heavy/power metal met gevoel. Wat direct opvalt is de goede sound, de spetterende gitaarsolo's en de topzang. Na meerdere luisterbeurten ontdek je dat de songs ook goed in elkaar steken.

De cd opent met 'Metamorphosis' dat eigenlijk het minste nummer van het hele album is. Verder naar 'Vanguard' dan, dat me doet denken aan Virgin Steele. Het navolgende 'Screamy whispers' bevat een geweldige gitaarsolo. Vanaf dan begint ook de invloed van Iced earth duidelijk te worden op dit album. Het album blijft tot op het einde heel sterk en het magnum opus is het laatste tien minuten durend 'The fable of Agnor' waarop ook sterke vrouwenzang is te horen. Geweldig episch nummer!

Fans van Iced earth tot progmetallers kunnen hier van genieten. Vooral de zanger en de gitaarsolo's trekken dit plaatje tot grote hoogte. Black lotus records brengt altijd goede cd's uit die meestal ook niet echt heel opzienbarend zijn. Maar met deze band hebben ze naast 'Scent of flesh', 'Nightfall' en 'The duskfall' een nieuwe potentiële topband in huis! Voor iedereen wie houdt van echte en sterke powermetal die de middelmaat ontstijgt! Bezoek hun site voor geluidssamples van alle nummers en twee volledige mp's!

1. Metamorphosis
2. Vanguard
3. Screamy whispers