• Russell Allen (Symphony X) - 53
  • Tom Gabriel Fischer (Celtic Frost) - 61

Zerozonic - God Damn, Better, Best
Jaar van release: 2011
Label: Mayhem Music
Zerozonic - God Damn, Better, Best
Zonder enige aanvullende info belandt deze schijf van de Noorse groove-metalband Zerozonic in mijn cd speler. Wat ik over deze band kan vinden is dat ze al sinds 2004 bestaan. In hun gelederen zit onder andere Daniel "Peisy" Olaisen, die we kennen van Satyricon toen hij in de negentiger jaren veelvuldig met deze band op tour was en van de band Blood Red Throne. Ook in de band zitten zanger Leo Morachiolli van de band Lowdown, drummer Jon Eirik "Elt" Bokn van Dead Trooper en bassist Martin Berger.

Deze schijf zou gevuld zijn met muziek die een crossover van Metallica en Pantera zou moeten zijn, maar ik hoor louter onoriginele riffs, een zeer irritante gruntzang (als Leo clean zingt is het nog wel te pruimen), stukjes Sepultura, Alice In Chains, S.O.D. maar ook Limp Bizkit. Kortom, een plaat zonder eigen ziel. Een nummer als Enter Night And Day is op zich te pruimen, maar alleen als er een melodielijn in de zang wordt gelegd. Nu krijg ik meer een dwangbuis-idee, dat gedurende de cd verder wordt gevoed als de grunts worden afgewisseld met geforceerde kinderstemmetjes en andere horrorfilmstemmetjes. In dat opzicht is Instrumentalcase (hoe verzin je het) verreweg het beste nummer van het album want het is instrumentaal.

Als je van schizofrenie in muziekstijlen (en zeker in zang) houdt dan is dit misschien wel je ding. Voor mij is het een kansloos gedrocht dat de status van bierviltje hier al niet gaat halen, ondanks de zeer vette productie want die gitaar klinkt wel als een beer! Maar ik hou niet zo van schizo's die klinken als een kotsende alien. Deze cd is al opgenomen in 2007, in 2010 uitgebracht via Ozo Records maar was slecht verkrijgbaar dus verschijnt nu via Mayhem Music. Ik snap waarom.

1. Positivenegative
2. Symptoms
3. Humane