• Michael Sadler (Saga) - 68

• Michael Konovaloff (Hell City) - 2015

Judas Priest - Point Of Entry
Jaar van release: 1981
Label: CBS
Judas Priest - Point Of Entry
Zoals je misschien wel gemerkt hebt, gaat Judas Priest hun hele cd-collectie opnieuw uitbrengen (muv de eerste en de laatste twee cd's). Elke cd bevat een niet eerder uitgebracht nummer en een liveversie.

Ook Point Of Entry is opnieuw uitgebracht. Het geluid is in ieder geval stukken beter. Of dat nou een voordeel is, weet ik niet. De nummers op de cd zijn namelijk van zo'n slechte kwaliteit, dat je ze eigenlijk niet beter hoeft te horen. Point Of Entry is namelijk wat radiovriendelijker dan het eerdere werk dat JP heeft uitgebracht. En daar zitten metalfans natuurlijk niet op te wachten. De nummers schijnen pakkende melodieen te hebben, maar die boeien mij niet echt. En de solo's zijn ook iets korter dan normaal. Maar de solo's die aanwezig zijn, zijn wel weer goed (maar wat wil je met KK Downing & Glenn Tipton op gitaar). De enige nummers die enigzins herinneren aan Priest zijn Heading Out To The Highway en Desert Plains. En Hot Rockin' klinkt ook nog wel leuk. De rest is gewoon troep en ga er dan ook verder geen woorden aan vuil maken. Gelukkig had Priest het begrepen en bracht hierna het klasse-album Screaming For Vengeance uit.

Op deze remaster staan dus ook bonus-nummers. De niet eerder uitgebrachte track is Thunder Road en stamt uit de Ram It Down periode. Ironisch genoeg is dit bonusnummer 1000 x beter dan de rest op Point Of Entry. En de lange solo is gewoonweg prachtig. Dat ze dit nummer niet eerder hebben uitgebracht! Als livetrack is gekozen voor Desert Plains, de betere track van Point Of Entry dus. Deze is ietsjes sneller dan de studioversie en klinkt verder goed. Alleen de solo's zijn bijna niet te horen. Ook is er een coole drumsolo en geweldige zang van Rob Halford (maar dat is logisch).

Dus, Point Of Entry links laten liggen in de cd-winkel. Koop 'm alleen voor de bonustrack of als je je Priest-collectie compleet moet maken.

1. Heading Out To The Highway
2. Don't Go