• Matthias "Metalmachine" Liebetruth (Running Wild) - 52
  • Vincent Poliquin (Icewind) - 39
  • Zoltn Marthy (Ossian) - 55

Engrained - Anger, Roots And Rock n Roll
Jaar van release: 2010
Label: SPV / Steamhammer Records
Het Duitse Engrained draait volgens hun MySpace-site al een tijdje mee, maar hebben nog nooit echt een release van belang gehad, op een paar eigen beheer EP-tjes na. Nu zijn ze dan eindelijk onder contract bij SPV/Steamhammer, en is daar Anger, Roots And Rock n Roll. Vijf tracks rauwe rock n roll met een prima productie. Helaas maar vijf zou ik zo zeggen, want dit schijfje smaakt naar meer.

Engrained ramt er op Anger, Roots And Rock n Roll meteen op los met Traitor. De zang doet behoorlijk denken aan Rancid met een vleugje Agnostic Front hier en daar, maar de muziek is onvervalste hardrock la Motrhead met uitstapjes naar de hardcorehoek. Soms heb ik het gevoel dat de zanger net iets buiten zijn bereik probeert te zingen en het wat geforceerd overkomt, maar dat mag de pret niet drukken. De teksten zijn ook niet echt om over naar huis te schrijven. Redelijk simpel en herhalend en het gaat voornamelijk over hoe ontzettend rock n roll ze zijn.

Maar rock n roll zijn ze. Want zodra Pretty City begint, wordt het gaspedaal ook verder ingetrapt. Wat een lekker begin heeft dat nummer. Het doet erg denken aan Black Hawk Down van Rancid, en is wat mij betreft het hoogtepunt van dit schijfje. De daarna volgende nummers Leave You Behind en Rock n Roll Scum klinken prima en houden de vaart er goed in. Als laatste is er dan de Poison Idea cover Plastic Bomb. Goede cover, niets op aan te merken. Dit nummer past goed in hun straatje, en volgens hun website al jaren vast repertoire tijdens hun optredens.

Hou je van Motrhead of Rancid dan is dit een prima aanschaf, en zal je zeker plezier beleven aan dit ruime kwartier onversneden rock n roll. Graag binnenkort een volledige cd-release, want ik lust hier wel meer van.

1. Traitor
2. Pretty City
3. Leave You Behind
4. Rock n Roll Scum
5. Plastic Bomb

Reviewer: Tatzel
Toegevoegd: 19 februari 2010

Alle artikelen en foto's (afgezien van albumhoezen, door bands/labels/promoters aangeleverde fotos of anders aangegeven), zijn 2001-2022 Metalfan.nl, en mogen niet zonder schriftelijke toestemming gekopieerd worden. De inhoud van reacties blijven van de reageerders zelf. Metalfan.nl is niet verantwoordelijk voor reacties van bezoekers. Alle datums van de Nieuwe Releases, Concertagenda, Kalender en in de artikelen zijn onder voorbehoud.