Helloween & Hammerfall in Tilburg

Op Dynamo Metalfest spelen Death Angel, Dress The Dead, Exodus en Testament uit de Bay Area. Welke song van deze acts of van een band waarbij een lid van de gelegenheidsgroep Bay Area Interthrashional heeft gespeeld, wil jij het liefst op DMF 2022 horen?

D.R.I. – Beneath The Wheel
D.R.I. – The Five Year Plan
Death Angel – Seemingly Endless Time
Death Angel – Thrown To The Wolves
Death Angel – Voracious Souls
Dress The Dead – 1969
Exodus – Bonded By Blood
Exodus – The Toxic Waltz
Exodus – War Is My Shepherd
Forbidden – Chalice Of Blood
Forbidden – Step By Step
Heathen – Death By Hanging
Heathen – Hypnotized
Hirax – Bombs Of Death
Hirax – El Diablo Negro
Machine Head – Davidian
Machine Head – Old
M.O.D. – Get A Real Job
Testament – D.N.R. (Do Not Resuscitate)
Testament – Into The Pit
Testament – Over The Wall
The Boneless Ones – Keg Kept A Flowin'
Toxik – There Stood The Fence
Toxik – World Circus
een andere song van de bovengenoemde bands, namelijk:

Geen concerten bekend voor 19-09-2022.
  • Andrea Ferro (Lacuna Coil) - 49
  • Ian Gillan (Deep Purple) - 77
  • Joey Tempest (Europe) - 59
  • John Deacon (Queen) - 71
  • Marco Coti Zelati (Lacuna Coil) - 47
  • Michael Todd (Coheed And Cambria) - 42
  • Steve Grimmett (Grim Reaper)† - 63
  • Steven Sanders (Spoil Engine) - 46

Vermin - Define : Divine
Jaar van release: 2009
Label: Deity Down Records

Vermin - Define : Divine

Drie jaar na het verschijnen van hun tweede album A Nihilistic Swarm, doet Vermin (de onze) weer van zich spreken: Define : Divine is een feit. Voor mij was Define : Divine een eerste kennismaking met de band en die viel niet tegen. De bij de promo geleverde infosheet omschrijft de band’s muziek als death metal met een progressief randje. Hoewel de bedoeling duidelijk is, kan ik me niet in die omschrijving vinden. Vermin verwerkt sporadisch wat elementen in hun muziek die je niet zo snel bij death metal zoekt, maar om dat nu progressief te noemen gaat me te ver.

Voor het overgrote deel is Define : Divine een aardig knallend album geworden. De eerste nummers vuren de boel aardig op, hier is weinig progressiefs aan. Een hakkelend ritme vol met adrenalinestoten, brute grunts en continu een minuscuul technisch randje. Ondanks dat het aardig hakt en beukt, is het allemaal wat rechttoe rechtaan en meer van hetzelfde. Ook het melodietje in Synthetic Reality verandert daar weinig aan. I Walk Among You onderbreekt die sleur met bombastischer spel en een episch tintje in de melodieuze stukken, uiteraard ondersteund door die felle uitschieters.

Vanaf dit moment presenteert Define : Divine zich wat beter. Het album krijgt een betere flow, het technische/melodieuze element komt wat meer tot uiting en ook met de afwisseling zit het vanaf dit moment wel snor. Bijkomend voordeel is dat de brute stukken iets beter tot uiting lijken te komen. De backing vocals zijn hierbij een zeer welkome afwisseling. Ondanks de positieve eigenschappen van deze tweede helft, mis ik toch iets. Er is te weinig snelheid, te weinig razernij om van dit album een toppertje te maken. Bij The Inner Anomaly gaat het wel de goede kant op, maar ik had het liefst gehoord dat alle nummers op het album deze felheid meegekregen hadden. Dat, of het heerlijk sfeervolle karakter van Supremechanism.

Define : Divine is kortom een degelijk album, meer kan ik er niet van maken. Lang niet slecht, maar daarnaast ook verre van hoe ik het graag gehoord had. Of dat aan mij ligt, of aan de band, dan mogen jullie zelf uitmaken.

1. Inferiorganism
2. Define : Divine
3. Imminent Perfection