Deze zomer gaat Iron Maiden in het Gelredome en op Graspop overwegend oude klassiekers spelen. Daarna wil de band echter tijdens een (intiemere) zaaltournee het recente dubbelalbum Senjutsu integraal spelen. Kijk jij daar naar uit?

Ja, ik wil Senjutsu graag in zijn geheel live horen
Heel Senjutsu hoeft van mij niet zonodig, maar ik ga toch wel
Ik moet er nog eens over nadenken of ik naar die tournee wil
Ik zou het op een festival bekijken, maar ga niet naar een aparte zaalshow
Ik vind Iron Maiden live leuk, maar sla de Senjutsu-tour liever over
Ik ga alleen naar shows waarbij Iron Maiden vooral oude nummers speelt
Ik hoef Iron Maiden sowieso niet (meer) live te zien, ongeacht de setlist

27 januari:
  • Bullet For My Valentine
  • 29 januari:
  • Ann My Guard en Kingfisher Sky
  • Fleddy Melculy en Rise A Thousand
  • Up The Irons
  • 30 januari:
  • Deathstars
  • 2 februari:
  • Deathstars
  • Harakiri For The Sky
  • Swallow The Sun en Avatarium
    27 februari:
  • Napalm Death, Doom, Siberian Meatgrinder en Show Me The Body
  • Suffocation, Belphegor, Hate, Necrosy en Skaphos
  • Janick Gers (Iron Maiden) - 65
  • Markus Kekoni (Masterstroke) - 40
  • Mike Patton (Faith No More) - 54
  • Scott Leach (Crystal Ball) - 49

Infestis - Chronicles Written In Blood
Jaar van release: 2009
Label: Eigen beheer

Infestis - Chronicles Written In Blood

Als iemand mij zou vragen alle goede Nederlandse black metalbands op te noemen die ik ken, dan zijn we snel klaar. Over het algemeen ben ik niet gecharmeerd van wat ‘wij’ produceren en laat de kwaliteit vaak te wensen over. Maar zoals altijd zijn er uitzonderingen en weet een handvol bands wel te imponeren. Het vorig jaar gevormde Infestis mag wat mij betreft ook tot die categorie gerekend worden. De band heeft nog maar één demo uitgebracht, maar maakt hierop haarfijn duidelijk dat hen niet eenzelfde lot wacht als die talloze (bijna) in de vergetelheid geraakte bands.

Sammath’s Obscura en Gilbert van Fenris begonnen Infestis vorig jaar en daarna voegden de leden van Brandhaard zich tot de band. Samen namen ze de demo Chronicles Written In Blood op en dat is een stuk black geworden dat schreeuwt om meer. In het openingsnummer presenteert Infestis zich met een fikse dosis geweld, een heerlijke groove en melodieus gitaarspel. De agressieve en rauwe zang maakt het plaatje meer dan compleet.

Fleshwounds Of Life is een kleine opwarmer, want in Blinded gaat het gezelschap pas echt los. De hogere snelheid en het opzwepende gitaarspel geven Blinded een flow mee, waardoor je compleet meegezogen wordt in de muziek. Het typerende gitaarspel van Obscura, dat bij vlagen erg aan Sammath doet denken, geeft de muziek een zeer eigenzinnig karakter en zorgt voor een spetterend geheel. Vanaf dit moment val je van het ene in het andere heerlijke stuk black. Vol afwisseling, eigenzinnigheid, rauwe krijsen, melodie en een stevige punch.

Heren en dame, wat jullie ons in de toekomst ook gaan brengen, houd alsjeblieft dit niveau en deze mate van afwisseling vast, want dit is heerlijk!

1. Fleshwounds Of Life
2. Blinded