• Roy Bittan (Bruce Springsteen) - 73

• Natasha Shneider (Queens Of The Stone Age) - 2008

5m3 - 5m3
Jaar van release: 2009
Label: eigen beheer
5m3 - 5m3
Dag drumcomputer, gegroet hakkelaar. Salut Gutfuck, hallo 5m3 (5kuub). Dit is in het kort hoe een bandsound en naam kunnen veranderen en dit is dus ook precies hoe de Eindhovenaren van dus tegenwoordig 5m3 het hebben aangepakt. Toen de drummer de machine de baas werd en de nummers anders gingen klinken, kwam er een andere bandnaam en nu dus ook een nieuwe cd.

De eerste full-length, na twee demo's komt men met een volwaardige plaat en een lekker diverse ook! Van een band die eens Gutfuck heeft moeten heten verwacht je in de eerste instantie of gein of een bak met rotherrie en een gehaktmolengevoel, but no! De gein steekt even de kop op in Exercise In Pointlessness door middel van een onverwachtse kreet, maar voor de rest kan er enkel gesproken worden van een serieuze plaat, die met There's No I In Team heel technisch begint, met Don't Feed The Animals (hallo Babylon Zoo!) zowaar bijna ritmisch wordt en op Anxiety Attack een aantal doomy stukken bevat. Donker en naargeestig is dat nummer.

De basis van het titelloze debuut bestaat uit technische death, grind en moderne metal en wordt per nummer verder aangevuld met van alles en nog wat, maar net wat past. Van Suffocation-riffs tot hoog gekrijs. Zeer gevarieerd, 5m3 heeft muzikaal duidelijk een hoop te bieden. De productie is kil en roestig, deze had soms wat steviger gemogen om de nummers kracht bij te zetten, maar doorgaans past het prima. Zeker voor een zelfgemaakt product is deze cd zeer veelbelovend voor de eventuele toekomstige glimmerdjes.

1.There's No I In Team
2.Receding Hairline Blues
3.Road Rage