Helloween & Hammerfall in Tilburg

Op Dynamo Metalfest spelen Death Angel, Dress The Dead, Exodus en Testament uit de Bay Area. Welke song van deze acts of van een band waarbij een lid van de gelegenheidsgroep Bay Area Interthrashional heeft gespeeld, wil jij het liefst op DMF 2022 horen?

D.R.I. – Beneath The Wheel
D.R.I. – The Five Year Plan
Death Angel – Seemingly Endless Time
Death Angel – Thrown To The Wolves
Death Angel – Voracious Souls
Dress The Dead – 1969
Exodus – Bonded By Blood
Exodus – The Toxic Waltz
Exodus – War Is My Shepherd
Forbidden – Chalice Of Blood
Forbidden – Step By Step
Heathen – Death By Hanging
Heathen – Hypnotized
Hirax – Bombs Of Death
Hirax – El Diablo Negro
Machine Head – Davidian
Machine Head – Old
M.O.D. – Get A Real Job
Testament – D.N.R. (Do Not Resuscitate)
Testament – Into The Pit
Testament – Over The Wall
The Boneless Ones – Keg Kept A Flowin'
Toxik – There Stood The Fence
Toxik – World Circus
een andere song van de bovengenoemde bands, namelijk:

Geen concerten bekend voor 19-09-2022.
  • Andrea Ferro (Lacuna Coil) - 49
  • Ian Gillan (Deep Purple) - 77
  • Joey Tempest (Europe) - 59
  • John Deacon (Queen) - 71
  • Marco Coti Zelati (Lacuna Coil) - 47
  • Michael Todd (Coheed And Cambria) - 42
  • Steve Grimmett (Grim Reaper)† - 63
  • Steven Sanders (Spoil Engine) - 46

Vomitory - Carnage Euphoria
Jaar van release: 2009
Label: Metal Blade Records
Vomitory - Carnage Euphoria
Zweedse kwaliteitsmetal baant zich weer hardhandig een weg richting de voorhoede van de primaire schijvenvreterliflafjes, want Vomitory heeft het beest wieder gewekt. Twee jaar lang heeft de Smaug, Cerberus of Nessie van het kotsvolk liggen pitten, inmiddels is de maag wat aan de lege kant en staat er weer vers vlees op het menu. Te slachten met Carnage Euphoria. Dikke pret voor het beest, dikke pret voor uw oor.

Op en top Vomitory, de eerste indrukken van Carnage Euphoria zijn vooral die van herkenning. Hoewel Vomitory het nog steeds voor elkaar krijgt om onderhoudende nummers neer te pennen, zal de band nooit eens wat geks uitvreten. Still the good old Vomitory, maar wél de Vomitory waar wij graag naar luisteren. Vomitory op topniveau. Knuppelende nummers, venijnige, slepende en pakkende solo's, vleesverscheurende growls met een walgende naklank en een oerdegelijke, robuuste doch enigszins meegaande sound. Nog steeds is Vomitory wars van vingerbrekende, muzikale haarspeldbochten en houdt de band de muziek liever meer basic met een overdosis aan pit. En dat die pit nog lang niet is uitgeput, bewijzen nummers als Deadlock, A Lesson In Virulence en Possessed onomstotelijk.

Toch is Carnage Euphoria minder toegankelijk dan de voorgangers. Het geluid is dichter, massiever en ruwer en de catchy details zijn maar gering aanwezig. De doorgaans vrij heldere ramen zijn nu stoffig en besmeurd. Hoewel de groove een paar keer de kop op steekt, neigt Carnage Euphoria muzikaal sterk richting de underground en een remlekkage. De scherpe randen die veel nummers genieten, sleuven gewillig door het vlees, terwijl de moker de geleverde buit tot malse lapjes dreunt...
Mijn barbecue is inmiddels goed warm. What about yours?

Tracklist
1. The Carnage Rages On