Helloween & Hammerfall in Tilburg

Op Dynamo Metalfest spelen Death Angel, Dress The Dead, Exodus en Testament uit de Bay Area. Welke song van deze acts of van een band waarbij een lid van de gelegenheidsgroep Bay Area Interthrashional heeft gespeeld, wil jij het liefst op DMF 2022 horen?

D.R.I. – Beneath The Wheel
D.R.I. – The Five Year Plan
Death Angel – Seemingly Endless Time
Death Angel – Thrown To The Wolves
Death Angel – Voracious Souls
Dress The Dead – 1969
Exodus – Bonded By Blood
Exodus – The Toxic Waltz
Exodus – War Is My Shepherd
Forbidden – Chalice Of Blood
Forbidden – Step By Step
Heathen – Death By Hanging
Heathen – Hypnotized
Hirax – Bombs Of Death
Hirax – El Diablo Negro
Machine Head – Davidian
Machine Head – Old
M.O.D. – Get A Real Job
Testament – D.N.R. (Do Not Resuscitate)
Testament – Into The Pit
Testament – Over The Wall
The Boneless Ones – Keg Kept A Flowin'
Toxik – There Stood The Fence
Toxik – World Circus
een andere song van de bovengenoemde bands, namelijk:

Geen concerten bekend voor 19-09-2022.
  • Andrea Ferro (Lacuna Coil) - 49
  • Ian Gillan (Deep Purple) - 77
  • Joey Tempest (Europe) - 59
  • John Deacon (Queen) - 71
  • Marco Coti Zelati (Lacuna Coil) - 47
  • Michael Todd (Coheed And Cambria) - 42
  • Steve Grimmett (Grim Reaper)† - 63
  • Steven Sanders (Spoil Engine) - 46

Razor Of Occam - Homage To Martyrs
Jaar van release: 2009
Label: Metal Blade Records

Razor Of Occam - Homage To Martyrs

Als ik de woorden Australië en black/thrash noem, dan zal dat bij de meeste fans van het genre slechts één sterke associatie oproepen en dat is niet Razor Of Occam. Toch ga ik die band even aan een nadere inspectie onderwerpen, want men heeft twee weken voor het schrijven van deze recensie hun eerste album uitgebracht. Hoewel de band al sinds 1998 bestaat, heeft ze nooit iets van betekenis gepresteerd. In de zin van bekendheid dan, want als ik de eerste nummers van Homage To Martyrs bij langs ga, dan kan ik me niet voorstellen dat die kleine verzameling EP’s en demo’s niets voorstelt.

Homage To Martyrs is zondermeer een indrukwekkend album, daar raak je al snel van overtuigd. Hoewel ik even van de wijs gebracht was door de wat bedompte productie, die me overigens verre van ideaal leek, viel al snel het kwartje. Volume verdubbelen en nog eens luisteren. Vervolgens lekker genieten. De opnames laten verzorgen door Necromorbus studio heeft absoluut zijn vruchten afgeworpen, want daar weten ze als geen ander hoe je een black metalalbum moet laten klinken en daar heeft Razor Of Occam qua geluid veel van weg. Beklemmend, beangstigend en duister.

Ondanks dit geluid ligt de nadruk niet op black metal, maar gaat het gelijk op met de thrash. Om de haverklap messcherpe riffs, lekkere solo’s en een heerlijke rauwe schreeuw. Homage To Martyrs is echt een gigantische bak enthousiasme en venijn, die zich, ook al is het niet moeiteloos, goed kan meten met die andere lui uit Australië. Afwisselend is het ook, want hoewel de band hard en duister begint, wordt de sfeer steeds spetterender, als de snelheid nummer na nummer opgeschroefd wordt en de duisternis verdreven wordt door pure agressie.

Er is slechts één klein twijfelachtig ‘verbeterpuntje’ aan dit debuut te ontdekken en dat is dat er geen nummers op staan die met kop en schouders boven de rest uitsteken, iets dat ik altijd wel waardeer bij dit soort muziek. Concrete verbeterpunten voor Homage To Martyrs kan ik echter niet noemen, want dit album is fantastisch! Black/thrash bands die zulke enthousiaste muziek maken en dat ook nog eens zo goed uitvoeren, die zijn op één hand te tellen. Razor Of Occam mag zich van mij voortaan tot dat elitaire groepje rekenen. Heersch!

1. Altar Of Corruption
2. Bite Of Dogmata
3. Day Of Wrath