• Melissa Bonny (Ad Infinitum) - 29

• Jimmy Bain (Dio) - 2016

Insolence - Audio War
Jaar van release: 2008
Label: Rodeostar
Insolence - Audio War
Insolence schijnt nogal een behoorlijke band te zijn in aanzien en omvang. Vooral in Japan hebben ze nogal een grote aanhang. Dan vind ik het erg vreemd dat er echt bar weinig te vinden is over deze crossover-band. Wat ik wel weet is dat deze band uit het Amerikaanse San José al sinds 1995 verschillende stijlen muziek samenvoegt in één kloppend geheel. En zo ook op het album Audio War.

Insolence is een mix van hardcore, punk, reggae en hiphop. De muziek is erg licht verteerbaar maar toch behoorlijk verrassend. Elke track heeft een soort van zomerse en vernieuwende sfeer om zich heen. De ene keer is het meer gericht op het snelle hardcore-karakter, de andere keer lijkt het meer op een relaxte reggae-jam. Pompende ritmes en riffs wisselen zich af met muziek dat zich uitstekend leent voor een flinke joint. De onvoorspelbaarheid van deze plaat is het grootste pluspunt. Een nummer als Danger is een goed voorbeeld wat start met een forse portie woede en waar je je plotseling waant op een strand op Jamaica.

Een metalpurist hoeft geen aandacht te besteden aan deze plaat. Iemand met een brede muzikale horizon mag zeker wel eens een poging wagen aan Audio War. Het is een vreemde onorthodoxe stijl van muziek maken met een handvol heerlijke tracks. Ik denk dat ik deze cd wel in mijn auto laat draaien als het kwik wat gaat stijgen en de zon weer gaat schijnen in dit koude landje. Daarvoor leent deze plaat zich natuurlijk het beste.

1. Danger
2. Megumi
3. Kobra Kai