• Louie Clemente (Testament) - 57
  • Melissa Bonny (Ad Infinitum) - 29

• Jimmy Bain (Dio) - 2016

Infernal Execrator - Antichrist Execration
Jaar van release: 2008
Label: Pulverized Records

De EP Antichrist Execration van de uit Singapore afkomstige éénmansband (tenminste, op dit moment) Infernal Execrator, is de tweede poging van deze band om een succesvol stuk old school black metal neer te zetten, gecombineerd met de nodige death metalinvloeden. Zoals meestal het geval is met black metal uit deze regionen, druipen de clichés er vanaf. Antichristelijk, Satan, haat en meer van dat soort dingen.

Tijdens het luisteren naar dit stukje muziek, wisselden mijn gevoelens af tussen verveling en enthousiasme. Infernal Execrator lijkt namelijk het zoveelste dertien in een dozijnbandje te zijn, dat het niet zo nauw neemt met goed opgezette muziekstukken. Lijkt, want hoewel het grootste deel van de EP bestaat uit harde, klassieke en eentonige black/death met cliché teksten, zit ik soms te genieten van goed uitgevoerde, scherpe melodieuze passages. Deze passages fleuren de boel zo enorm op, dat je ondanks de twijfelachtige kwaliteit van de rest, met een redelijk tevreden gevoel blijft luisteren. Zoals gebruikelijk mag ook een ode aan een willekeurige grootheid uit de regio niet ontbreken en dat is deze maal gedaan door het coveren van Sodomythical Frostgoats van Impiety.

Kortom, mensen die houden van klassieke, razende black, zouden deze EP best eens een luisterbeurt kunnen gunnen. In het ergste geval kom je tot de conclusie dat het niets is, maar dat de band zeker enige aandacht verdient, ook al is het maar met het oog op de toekomst. Want dat er meer uit kan komen dan wat Lord Ashir op Antichrist Execration laat horen, dat is zeker.

1. Massacre Of The Evangelists
2. Antichrist Execration
3. Armageddon Bestial Battle