Deze zomer gaat Iron Maiden in het Gelredome en op Graspop overwegend oude klassiekers spelen. Daarna wil de band echter tijdens een (intiemere) zaaltournee het recente dubbelalbum Senjutsu integraal spelen. Kijk jij daar naar uit?

Ja, ik wil Senjutsu graag in zijn geheel live horen
Heel Senjutsu hoeft van mij niet zonodig, maar ik ga toch wel
Ik moet er nog eens over nadenken of ik naar die tournee wil
Ik zou het op een festival bekijken, maar ga niet naar een aparte zaalshow
Ik vind Iron Maiden live leuk, maar sla de Senjutsu-tour liever over
Ik ga alleen naar shows waarbij Iron Maiden vooral oude nummers speelt
Ik hoef Iron Maiden sowieso niet (meer) live te zien, ongeacht de setlist

27 januari:
  • Bullet For My Valentine
  • 29 januari:
  • Ann My Guard en Kingfisher Sky
  • Fleddy Melculy en Rise A Thousand
  • Up The Irons
  • 30 januari:
  • Deathstars
  • 2 februari:
  • Deathstars
  • Harakiri For The Sky
  • Swallow The Sun en Avatarium
    27 februari:
  • Napalm Death, Doom, Siberian Meatgrinder en Show Me The Body
  • Suffocation, Belphegor, Hate, Necrosy en Skaphos
  • Janick Gers (Iron Maiden) - 65
  • Markus Kekoni (Masterstroke) - 40
  • Mike Patton (Faith No More) - 54
  • Scott Leach (Crystal Ball) - 49

Xenesthis - Sick Of Pitch Black
Jaar van release: 2007
Label: Noisehead Records
Xenesthis - Sick Of Pitch Black
Oostenrijk is niet bepaald het metalmekka van de wereld. De bekendste bands zijn toch wel Pungent Stench, Hollenthon en Belphegor. Je voelt het al aankomen, Xenesthis komt ook uit het land van de Alpen en de Milka-koeien. Xenesthis is in 2004 opgericht en heeft met name in eigen land diverse concerten gedaan in het voorprogramma van bekendere buitenlandse bands. Mede hierdoor heeft het label Noisehead Records de band getekend. Xenesthis maakt een mix van thrash/metalcore met een vleugje melodie. Een Xenesthis is overigens een grote dikke spin.

Muzikaal klinkt Sick Of Pitch Black redelijk bekend in de oren, in feite zou je kunnen beweren dat het een doornsee band is met ditto nummers. Been there done that zou je zeggen. Echter, Xenesthis heeft nog een troefkaart in handen. De band beschikt namelijk over een zanger met een gruntstem en een zangeres met een wat nasaal stemgeluid. Het is deze combinatie die Xenesthis dat kleine beetje extra geeft ten opzichte van tig andere gemiddelde thrashcore bandjes. De zangeres heeft zeker geen wereldstem, maar toch klinkt het in combinatie met grunt best aardig. Haar stem doet me denken aan de zangeres van de Duitse band Propaganda, die in de jaren 80 een hitje hadden met het nummer Duel. Zoals gezegd, het songmateriaal is redelijk doorsnee. Toch staat er één nummer op het album dat echt bovengemiddeld is. Het gaat hier om het nummer Death Will Take Us All. Dit nummer is zeer catchy en bevat een leuke melodielijn die snel in je hoofd blijft hangen.

De band laat dus horen wel tot bovengemiddelde prestaties in staat te zijn. Op basis van dit gegeven denk ik dat we ooit wel weer eens wat van Xenesthis gaan horen. Het behoort in ieder geval tot de mogelijkheden.

1. Death Will Take Us All
2. Home-Made Opression
3. This Burden