Helloween & Hammerfall in Tilburg

Op Dynamo Metalfest spelen Death Angel, Dress The Dead, Exodus en Testament uit de Bay Area. Welke song van deze acts of van een band waarbij een lid van de gelegenheidsgroep Bay Area Interthrashional heeft gespeeld, wil jij het liefst op DMF 2022 horen?

D.R.I. – Beneath The Wheel
D.R.I. – The Five Year Plan
Death Angel – Seemingly Endless Time
Death Angel – Thrown To The Wolves
Death Angel – Voracious Souls
Dress The Dead – 1969
Exodus – Bonded By Blood
Exodus – The Toxic Waltz
Exodus – War Is My Shepherd
Forbidden – Chalice Of Blood
Forbidden – Step By Step
Heathen – Death By Hanging
Heathen – Hypnotized
Hirax – Bombs Of Death
Hirax – El Diablo Negro
Machine Head – Davidian
Machine Head – Old
M.O.D. – Get A Real Job
Testament – D.N.R. (Do Not Resuscitate)
Testament – Into The Pit
Testament – Over The Wall
The Boneless Ones – Keg Kept A Flowin'
Toxik – There Stood The Fence
Toxik – World Circus
een andere song van de bovengenoemde bands, namelijk:

• Justin Broadrick (Godflesh) - 53
  • Louis Svitek (Ministry) - 59
  • Sander Gommans (After Forever) - 44

Unearthly Trance - Electrocution
Jaar van release: 2008
Label: Relapse Records
Unearthly Trance - Electrocution
Producer Sanford Parker (in het dagelijks leven bassist/zanger in Minsk en Buried at Sea) staat altijd garant voor een heerlijk ranzig doch open geluid, in zijn eerdere werk met oa. Pelican, Rwake, Minsk en Liar of the Minotaur heeft hij dat al ruimschoots bewezen. En ook op het werk dat hij eerder voor Unearthly Trance heeft gedaan was dat het geval. Het is dus geen verassing als blijkt dat ook de nieuwe Unearthly Trance, getitled Electrocution, een heerlijk ranzig geluid heeft.

Electrocution is het vierde album voor deze New Yorkers, het in 2006 verschenen the Trident viel mij, na het uitstekende In The Red uit 2004 ietwat tegen. Al was het goed om te zien dat Unearthly Trance verder buiten de geplaveide doompaden durfde te treden, vooral de op dat album wat meer de overhand hebbende blackmetal invloeden deden het niet helemaal voor mij. Op Electrocution is het tempo over het algeheel gezien weer een stuk gedaald en klinkt het allemaal weer wat zwaarder, logger en doomier, iets dat de band wat mij betreft alleen maar ten goede komt. Men wisselt op overtuigende wijze het trage af met meer uptempo werk, waarin men regelmatig High on Fire –achtige snelheden behaald. Wat verder opvalt is dat zanger/bassist Ryan Lipinksy steeds overtuigender begint te zingen en er af en toe zelfs wat cleanere stukken tegenaan gooit.

Electrocution is meeslepend en afwisselend, bombastisch en ranzig tegelijkertijd. Liefhebbers van andere bands uit de Relapse stal, zoals Baroness, Rwake en High on Fire, kunnen gerust hun slag slaan.

1. Chaos Star
2. God Is A Beast
3. The Dust Will Never Settle