Deze zomer gaat Iron Maiden in het Gelredome en op Graspop overwegend oude klassiekers spelen. Daarna wil de band echter tijdens een (intiemere) zaaltournee het recente dubbelalbum Senjutsu integraal spelen. Kijk jij daar naar uit?

Ja, ik wil Senjutsu graag in zijn geheel live horen
Heel Senjutsu hoeft van mij niet zonodig, maar ik ga toch wel
Ik moet er nog eens over nadenken of ik naar die tournee wil
Ik zou het op een festival bekijken, maar ga niet naar een aparte zaalshow
Ik vind Iron Maiden live leuk, maar sla de Senjutsu-tour liever over
Ik ga alleen naar shows waarbij Iron Maiden vooral oude nummers speelt
Ik hoef Iron Maiden sowieso niet (meer) live te zien, ongeacht de setlist

27 januari:
  • Bullet For My Valentine
  • 29 januari:
  • Ann My Guard en Kingfisher Sky
  • Fleddy Melculy en Rise A Thousand
  • Up The Irons
  • Daniel González (Darksun) - 41
  • Heikki Pöyhiä (Twilightning) - 41
  • Huddie "Lead Belly" Ledbetter† - 134
  • Jarpen (Elvenking) - 44
  • Kita (Lordi) - 48
  • Louie Clemente (Testament) - 57
  • Melissa Bonny (Ad Infinitum) - 29

• Jimmy Bain (Dio) - 2016

Kragens - Infight
Jaar van release: 2007
Label: Locomotive Music
Kragens - Infight
Veel reviewers schrijven geregeld ‘u moet dit nu gaan luisteren, NU'. Vergeet dat allemaal maar en ga nu eens luisteren naar het Franse Kragens dat mij met Infight volledig heeft overtuigd. Deze band bracht eerder al twee albums uit die mij (voorlopig nog) onbekend zijn en als deze nog maar de helft van het niveau hebben dan zijn dat ook aanraders. Deze act is ontstaan uit verschillende Franse heavy metalbands uit de 80’s als Demon Eyes, Lynx, Thorium en Tribal. Maar verwacht geen oubollige heavy metal, maar een superstoere mix van Judas Priest ten tijden van Painkiller vermengt met een stevige dosis Nevermore.

Alles aan dit werkstuk is indrukwekkend. Zanger Renaud Espeche heeft géén accent, maar wel een ferme strot die zowel een falsetstem, lage Warrel Dane geluiden als grunts voorspuwt. De beide gitaristen schitteren zowel in ritmepartijen als in leads en solo’s en de ritmesectie klinkt lekker modern. De negen songs zijn stuk voor stuk stoer en ik kan niet echt een kritiekpuntje of zelfs een schoonheidsfoutje aanduiden. Ik had Lizzy Borden’s Appointment With Death uitgeroepen tot ‘beste pure heavy metal cd van 2007’, maar nu staat daar toch echt Kragens. Nu luisteren. NU.

1. Deaf and Blind
2. Lake of Fire
3. Angels Among Monsters