• Michael Sadler (Saga) - 68

• Michael Konovaloff (Hell City) - 2015

3 Headed Monster - 3 Headed Monster
Jaar van release: 2007
Label: Melissa Records
3 Headed Monster - 3 Headed Monster
Nadat de cd zon tien minuten in de cd-lade heeft gespendeerd kom ik er achter dat inmiddels het derde nummer van de acht is bereikt zonder dat er een noot zang gevallen is. Huh? Even de biografie checken. En inderdaad, mijn vermoeden wordt bevestigd, dit viertal speelt een volledige plaat in zonder dat er ook maar iemand in de buurt van een microfoon komt.

Naast het feit dat er geen zanger is, is 3 Headed Monster niet erg origineel. De mannen spelen typische heavy metal, met uitstapjes naar thrash en power. Regelmatig doemen jaren 80 namen als bijvoorbeeld Maiden op, en dat mag toch een goed teken heten. 3HM plukt haar vruchten van het betere werk, en doet dit gelukkig wel op een manier waarop geen sprake is van schaamteloos jatwerk. En, het moet gezegd worden, zonder vocalen gaat ze dat prima af. De composities zijn dusdanig geschreven dat er geen sprake is van het couplet-refrein-syndroom, en blijft zo redelijk spannend. Dat is zeker een pluspunt te noemen, zo weet het de spanning te behouden en saai wordt het nergens, dit omdat de nummers een goede opbouw hebben en over voldoende afwisseling beschikken.

Waar de band wel gebruik van gemaakt heeft zijn samples. Of dit eigen samples of fragmenten uit films zijn is me echter niet duidelijk. Duidelijk is wel dat dit aspect wat effectiever gebruikt mag worden, nu dienen ze meestal als intro. Maar degenen die houden van een lekkere pot heavy metal met riffs en solos in overvloed hebben aan 3HM een goede. Kijk alleen al eens naar die hoes, wat mij betreft moet deze band de prijs voor gaafste artwork van het jaar mee naar huis nemen. Prima plaatje.

1. Varan
2. Perfect Plex
3. The Beast of Odo Island