Deze zomer gaat Iron Maiden in het Gelredome en op Graspop overwegend oude klassiekers spelen. Daarna wil de band echter tijdens een (intiemere) zaaltournee het recente dubbelalbum Senjutsu integraal spelen. Kijk jij daar naar uit?

Ja, ik wil Senjutsu graag in zijn geheel live horen
Heel Senjutsu hoeft van mij niet zonodig, maar ik ga toch wel
Ik moet er nog eens over nadenken of ik naar die tournee wil
Ik zou het op een festival bekijken, maar ga niet naar een aparte zaalshow
Ik vind Iron Maiden live leuk, maar sla de Senjutsu-tour liever over
Ik ga alleen naar shows waarbij Iron Maiden vooral oude nummers speelt
Ik hoef Iron Maiden sowieso niet (meer) live te zien, ongeacht de setlist

29 januari:
  • Ann My Guard en Kingfisher Sky
  • Fleddy Melculy en Rise A Thousand
  • Up The Irons
  • 30 januari:
  • Deathstars
  • 2 februari:
  • Deathstars
  • Harakiri For The Sky
  • Swallow The Sun en Avatarium
  • 3 februari:
  • Deathstars
  • Halestorm
  • Harakiri For The Sky
  • Swallow The Sun en Avatarium
  • Arve Heimdal (Crest Of Darkness) - 51
  • Dan Spitz (Anthrax) - 59
  • Donald Tardy (Obituary) - 52
  • Ilya "Alan" Piyaev (Psilocybe Larvae) - 50
  • Matt Devries (Chimaira) - 45

• Geoff Nicholls (Black Sabbath) - 2017

From Ashes - As The Leaves Fall
Jaar van release: 2007
Label: Eigen beheer
From Ashes - As The Leaves Fall
Sinds 2001 is het Finse From Ashes bezig met het maken van "Dark metal/gothic extreme", zoals zij zelf omschrijven. De band heeft inmiddels al vier demo's uitgebracht en As The Leaves Fall is hun eerste volledige album, waar de band 18 maanden aan gewerkt heeft. From Ashes heeft naar eigen zeggen twee troeven: zo gebruikt de band geen lead gitaar, maar een cello en daarnaast beschikt From Ashes over het vocale kunnen van een vrouwelijke growler.

Hoewel dit alles leuk en aardig klinkt, blijft As The Leaves Fall na zes keer luisteren nog steeds niet hangen. Alles aan dit album is middelmatig. De coverart, de muziek zelf en de titels van nummers zijn niet meer dan uiterst on-origineel. Het gebruik van de cello is een leuk en origineel idee, maar komt op de meeste nummers niet tot zijn recht. Het ene moment is de cello goed te horen, maar op andere momenten valt deze weg tegen de andere instrumenten. De growls worden afgewisseld met middelmatige clean vocals en verdere afwisseling is te vinden in het tempo van de muziek in de nummers.

From Ashes is beter te omschrijven als black metal met klassieke invloeden dankzij het gebruik van een cello. De band verloochent haar afkomst niet en enkele nummers op dit album zijn dan ook Finstalig. Zij die hiervan houden, hebben met As The Leaves Fall ongetwijfeld een goede schijf in handen. Zij die hier niet van houden, kunnen deze plaat maar beter links laten liggen.

1. Blackened
2. Withering Leaves
3. Starlit Thoughts