07-12-2019

Echoes Of Eternity - The Forgotten Goddess
Jaar van release: 2007
Echoes Of Eternity is een band uit Los Angeles die niet lang geleden aan de stal van Nuclear Blast zijn toegevoegd. Drummer Kirk Garrison en gitarist Brandon Patton vonden niet al te lang geleden in zangeres Francine Boucher en bassist Duane Cowan de ontbrekende schakels om een progressief klinkende band op te richten. Hun tomeloze ambitie en kwalitatieve spel leverde al snel een contract op, waarvan dit album het resultaat is.

De band speelt een soort fantasy metal, en met een zangeres krijgt dat al snel het label “gothic” opgeplakt, zeker als een aantal webshops aangeven dat dit prima kost is voor fans van Lacuna Coil, Epica etc.. Niets is minder waar. De metal druipt van de schijf af, en zangeres Francine is het engeltje dat de metal een sprookjesachtige glans geeft. De gitaarpartijen zijn strak en de ritmesectie is hecht.

De promo is onderverdeeld in meer dan 90 stukjes muziek en op het hoesje staan dan ook geweldige begincijfers van elk nummer... Geintje zeker? Expressions Of Flesh is een wel heel erg vet nummer ! Ietwat commerciëler is het navolgende Voices In A Dream, waarvan binnenkort dan ook een videoclip wordt opgenomen. The Kingdom Within begint als een ballad maar de interludes zijn van het zeer heftige soort; heel apart. Mijn favoriete track is toch wel Circles In Stone vanwege de vele tempo- en melodiewisselingen.

Echoes Of Eternity, mits zorgvuldig in de markt gezet, zou wel eens de verrassing van 2007 kunnen gaan worden. De muziek is toegankelijk en gelukkig is er een producer aan te pas gekomen die weet hoe helderheid op een cd moet worden gezet. Prima schijf!

1. Burning With Life
2. Expressions Of Flesh
3. Voices In A Dream