27-10-2020

Carpe Tenebrum - Dreaded Chaotic Reign
Jaar van release: 2002
Label: Hammerheart Records
Carpe Tenebrum - Dreaded Chaotic Reign
Het Noorse Carpe Tenebrum was oorspronkelijk een side project van Astennu en Nagash van Dimmu Borgir. We hebben dus te maken met de commercielere metal. En dat is goed te horen als je naar het eerste nummer luistert. Toen black metal een aantal jaar geleden nog groot was, maakte Carpe Tenebrum black metal. De tijden zijn verandert, death metal is nu weer volop in de picture, en wat doet Carpe Tenebrum? Je raad het al: Death metal maken.

De gitaren zijn een beetje jammerlijke Morbid Angel klonen geworden. Alleen doet Morbid Angel het 10x beter. De vocalen zijn helemaal niet om aan te horen. Heel zacht en vaag. De drum is getriggerd, het doet heel machinaal aan. Erg vervelend vind ik zelf. Geef mij maar een goede echte drummer.

De CD bestaat uit 9 tracks en heeft een totale speeltijd van 45 minuten. De hele CD is eigenlijk een aaneensluiting van monotoom geluid. Na 2 nummers begint het me zwaar te irriteren.

Ik weet niet waar deze band mee bezig is. Ze zijn zowiezo al nooit een toonaangevende band geweest maar dit is toch wel het dieptepunt. Wat ook erg lachwekkend is is het met een midi-keyboard klinkende nummer 4 wat als een soort intermezzo dient. Op de My First Sony krijg je nog een beter geluid. Nee ik hou op. Ik kan alleen maar zeggen dat deze cd een waste of money is!

Tot slot de tracklist:
1. Abiding our time
2. To see your name