Deze zomer gaat Iron Maiden in het Gelredome en op Graspop overwegend oude klassiekers spelen. Daarna wil de band echter tijdens een (intiemere) zaaltournee het recente dubbelalbum Senjutsu integraal spelen. Kijk jij daar naar uit?

Ja, ik wil Senjutsu graag in zijn geheel live horen
Heel Senjutsu hoeft van mij niet zonodig, maar ik ga toch wel
Ik moet er nog eens over nadenken of ik naar die tournee wil
Ik zou het op een festival bekijken, maar ga niet naar een aparte zaalshow
Ik vind Iron Maiden live leuk, maar sla de Senjutsu-tour liever over
Ik ga alleen naar shows waarbij Iron Maiden vooral oude nummers speelt
Ik hoef Iron Maiden sowieso niet (meer) live te zien, ongeacht de setlist

27 januari:
  • Bullet For My Valentine
  • 29 januari:
  • Ann My Guard en Kingfisher Sky
  • Fleddy Melculy en Rise A Thousand
  • Up The Irons
  • 30 januari:
  • Deathstars
  • 2 februari:
  • Deathstars
  • Harakiri For The Sky
  • Swallow The Sun en Avatarium
    27 februari:
  • Napalm Death, Doom, Siberian Meatgrinder en Show Me The Body
  • Suffocation, Belphegor, Hate, Necrosy en Skaphos
  • Janick Gers (Iron Maiden) - 65
  • Markus Kekoni (Masterstroke) - 40
  • Mike Patton (Faith No More) - 54
  • Scott Leach (Crystal Ball) - 49

Dirty Shirt - Different/Revolution
Jaar van release: 2004
Label: Eigen Beheer
Dirty Shirt - Different/Revolution
Wat worden wij soms toch verwend bij Metalfan. Deze heren hebben speciaal hun twee demo’s van dit jaar (‘Different’ uit november en ‘Revolution’ uit maart) op een cd-r gebrand en richting Nederland gestuurd. Deze groep is er fier op dat ze elke demo iets totaal anders laten horen. Zo speelden ze in het verleden nu-metal, power/prog en nu leek hun het wel eens leuk om industrial met eurohouse/techno/electro/kinderliedjes/funk/rock/metal te combineren. Leuk? Nou niet echt.

‘Bitch’ is een zwakke poging om eurohouse te combineren met powerchords, het industrial achtige ‘Tell me Why’ doet denken aan een afgekeurd nummer van Nine Inch Nails en ‘Loniless’ is dan weer een totaal misplaatste, maar niet slechte, Anathema-achtige ballad. Daarna krijgen we trieste triphop om daarna het bekendste Roemeense kinderliedje op een niet grappige wijze voor bij te zien komen. Afluister ‘UB’ bevat lekkere melodieën en kan er eindelijk écht mee door, maar daarna ontdek ik dat het een cover is…

Op de tweede demo krijgen we een integrale versie (maar liefst drie minuten lang!) van hun oude ‘hit’ ‘Revolution’. Ik heb zelden een refrein zo irritant gevonden. Over ‘Break Up’ wil ik het niet eens hebben en ‘Skizo’ lijkt door een dertienjarig a-muzikaal meisje op haar ‘My First Sony’ gecomponeerd. Om mij dan toch maar te proberen te overtuigen sluit dit product af met wederom ‘UB’. Zo, dan loop ik nu eens snel naar de vuilnisbak.

Different:
1. Bitch
2. Tell me why