• Piero Paravidino (Mesmerize) - 50
  • Robert Balci (Stormwitch) - 52

• Tommy Bolin (Deep Purple) - 1976

Burning Rain - Face The Music
Label: Frontiers Records
Burning Rain - Face The Music
Toen gitarist Doug Aldrich en zanger Keith St. John in 1998 de hardrockband Burning Rain hadden opgericht, was het niet de bedoeling dat het avontuur er na twee albums in 2001 alweer op zou zitten. De bandleden hadden graag in een rustig tempo aan de carrière van Burning Rain willen gaan bouwen. Aldrich kreeg echter aanbiedingen van zowel Dio en Whitesnake die hij niet kon afslaan. Hoewel Burning Rain officieel nooit is gestopt, leek het wel gedaan met de ambities. Het lukte in 2013 nog wel om een derde album uit te brengen, maar Aldrich bleef te druk met andere bands en projecten om Burning Rain de volle aandacht te geven.

Tegenwoordig zijn het The Dead Daisies en Revolution Saints waar de 55-jarige gitarist zich mee bezig houdt. Maar er is tijd gevonden om Burning Rain onder het stof vandaan te halen. Samen met de strakke ritmesectie, bestaande uit Brad Lang (basgitarist) en Blas Elias (drummer), hebben hebben Aldrich en St. John het vierde album Face The Music opgenomen. En ditmaal is het de bedoeling om echt werk te gaan maken van de ambities van ruim twintig jaar geleden. St. John en Aldrich zijn in april in Europa de hort opgegaan om de band in een akoestische setting te promoten. In het najaar moet dan een tournee volgen met de volledige band.

Fans van het werk van Aldrich op de Whitesnake-albums Good To Be Bad en Forevermore moeten goed uit de voeten kunnen met Face The Music. Ook voor liefhebbers van The Dead Daisies is Burning Rain een aanrader. De heavy bluesrock is doorspekt met het kenmerkende, zware, rauwe en spetterende gitaarwerk van Aldrich. De muziek zelf steekt wel wat eenvoudiger in elkaar dan bij The Dead Daisies en Whitesnake. Stampers als het titelnummer, Midnight Train en Hideaway waren wellicht dynamischer geweest als Aldrich ze met die bands had gemaakt. Desondanks zijn deze hardrocknummers goed te pruimen.

Het prijsnummer van Face The Music is Lorelei, een traag, zwaar en erg fijn bluesnummer. Veel songs hebben het speelse karakter van Led Zeppelin, zoals Beautiful Road, dat qua compositie erg lijkt op Black Dog. Aldrich speelt subliem als altijd, maar ook St. John verdient een compliment voor zijn excellente zangwerk. Face The Music is een prettig in het gehoor liggende, bluesy hardrockplaat geworden. Niets meer en niets minder.

1. Revolution
2. Lorelei
3. Nasty Hustle