• Grima, Ultar en Bloody Tyrant
  • Steel Panther
  • Michael Sadler (Saga) - 68

• Michael Konovaloff (Hell City) - 2015

Jim Breuer And The Loud And Rowdy - Songs From The Garage
Label: Metal Blade Records
Voor degene die hem nog niet kent. Jim Breuer is een stand-up comedian die in de jaren negentig bekend werd vanwege Saturday Night Fever en zijn rol in Half Baked. De Amerikaan staat ook bekend vanwege zijn impersonificaties van bijvoorbeeld James Hetfield, Ronnie James Dio en Brian Johnson. Het is al geruime tijd zijn wens om een album uit te brengen en met Songs From The Garage gaat die wens in vervulling.

Deze plaat staat vol met bijna radiovriendelijke Amerikaanse rock/ (glam)metal, formulair in zijn benadering, maar muzikaal solide uitgevoerd en alhoewel Jim geen topzanger is, ligt zijn stem niet vervelend in het gehoor. Hij laat horen met zijn vocalen verschillende kanten uit te kunnen. Er is bovendien ruimte voor een paar gesproken passages, met onder andere een verpersonificatie van Sharon en Ozzy Osbourne in Thrash.

Thrash, Old School, Sugar Rush en Wannabe zijn lekkere songs, waarbij het moeilijk is om stil te blijven zitten. De invloeden van Metallica, Steel Panther, Judas Priest en AC/DC liggen er soms dik bovenop. En over AC/DC gesproken, niemand minder dan Brian Johnson is te gast in het aardige Mr Rock N Roll. Daartegenover staan bijvoorbeeld Be A Dick 2Nite en Whos Better Than Us?!, die de plank missen. Hier en daar zorgt producer Rob Caggiano (gitarist van Volbeat, ex-Anthrax) voor een vingervlugge solo, maar verder is de muziek licht verteerbaar. Naarmate de speeltijd vordert, verslapt de aandacht.

Jim Breuer heeft vooral een plaat voor zichzelf gemaakt en het is mooi meegenomen dat er mensen zijn die de Songs From The Garage tof vinden. Het is beslist geen topproduct of noodzakelijke aanschaf, maar het gaat ook te ver om het een flop te noemen. Een krappe voldoende is op zijn plaats, al mis je niets als je de release aan je voorbij laat gaan.

1. Thrash
2. Raising Teenage Girls
3. Old School
4. Be A Dick 2Nite
5. My Rock N Roll Dream
6. Mr. Rock N Roll
7. Whos Better Than Us?!
8. Family Warrior
9. Sugar Rush
10. Wannabe
11. The Unexplained

Score: 65 / 100

Toegevoegd: 10 juli 2016

Meer Jim Breuer And The Loud And Rowdy:

Alle artikelen en foto's (afgezien van albumhoezen, door bands/labels/promoters aangeleverde fotos of anders aangegeven), zijn 2001-2022 Metalfan.nl, en mogen niet zonder schriftelijke toestemming gekopieerd worden. De inhoud van reacties blijven van de reageerders zelf. Metalfan.nl is niet verantwoordelijk voor reacties van bezoekers. Alle datums van de Nieuwe Releases, Concertagenda, Kalender en in de artikelen zijn onder voorbehoud.