25-10-2020

Axxis - Time Machine
Jaar van release: 2004
Label: AFM Records
Axxis - Time Machine
Vroeger las ik wel eens het Duitse metaltijdschrift 'Rock hard'. Bij dat tijdschrift zit er tweemaandelijks een verzamel cd'tje. Ik weet nog goed dat er op zo'n verzamel cd'tje in 2001 het titelnummer 'Eyes of darkness' van het nieuwe Axxis album was terug te vinden. Ik kende deze band enkel van hun hardrockdebuut 'Kingdom of the night' uit 1989. Ik kocht het nieuwe album van Axxis dus maar na het beluisteren van dat erg leuk nummer van die verzamel cd. Dat album bleek één van de betere power metal albums uit Duitsland in 2001 te zijn. Jammer genoeg kreeg de band in de Benelux niets van aandacht en scoorde de band alleen in haar eigen Heimat.

Nu, in 2004, probeert de band het met de opvolger van 'Eyes of darkness'. De band speelt nog altijd heel erg melodieuze powermetal met vrolijke keyboardmelodietjes. Ook kan je weer wat hardrockinvloeden terughoren. Zanger Bernhard Weiss heeft altijd al een markante stem gehad en dat is op dit album niet anders. Je moet echt van zijn hoge en aparte stem houden anders is dit schijfje niet aan jouw besteed. Elk nummer op dit album is erg verzorgd maar als luistertip zou ik het snelle en enorm catchy 'Angel of death', het titelnummer en het wel erg vrolijke 'Wind in the night (Shalom)' aanraden.

Ik hoop echt dat Axxis iets populairder wordt in onze streken en dat we de band ook eens in onze contreien aan het werk zouden zien. Want Axxis laat duidelijk horen dat ze tot de betere Duitse power metal bands horen en dat ze gezien hun lange geschiedenis toch wel ondergewaardeerd worden. Dus powermetalliefhebbers, check deze band nu eens!

1. Mystery of time (intro)
2. Angel of death
3. Time machine