Deze zomer gaat Iron Maiden in het Gelredome en op Graspop overwegend oude klassiekers spelen. Daarna wil de band echter tijdens een (intiemere) zaaltournee het recente dubbelalbum Senjutsu integraal spelen. Kijk jij daar naar uit?

Ja, ik wil Senjutsu graag in zijn geheel live horen
Heel Senjutsu hoeft van mij niet zonodig, maar ik ga toch wel
Ik moet er nog eens over nadenken of ik naar die tournee wil
Ik zou het op een festival bekijken, maar ga niet naar een aparte zaalshow
Ik vind Iron Maiden live leuk, maar sla de Senjutsu-tour liever over
Ik ga alleen naar shows waarbij Iron Maiden vooral oude nummers speelt
Ik hoef Iron Maiden sowieso niet (meer) live te zien, ongeacht de setlist

29 januari:
  • Ann My Guard en Kingfisher Sky
  • Fleddy Melculy en Rise A Thousand
  • Up The Irons
  • 30 januari:
  • Deathstars
  • 2 februari:
  • Deathstars
  • Harakiri For The Sky
  • Swallow The Sun en Avatarium
  • 3 februari:
  • Deathstars
  • Halestorm
  • Harakiri For The Sky
  • Swallow The Sun en Avatarium
  • Arve Heimdal (Crest Of Darkness) - 51
  • Dan Spitz (Anthrax) - 59
  • Donald Tardy (Obituary) - 52
  • Ilya "Alan" Piyaev (Psilocybe Larvae) - 50
  • Matt Devries (Chimaira) - 45

• Geoff Nicholls (Black Sabbath) - 2017

Convent Guilt - Guns For Hire
Jaar van release: 2014
Label: Cruz Del Sur Music
Convent Guilt - Guns For Hire
Gek label, dat Cruz Del Sur. Soms hoor je er maanden niets van en dan brengen ze ineens drie platen in drie weken tijd uit. Behalve werk van Mausoleum Gate en Apostle Of Solitude ligt hier het debuut van het Australische Convent Guilt voor me. Het is een van de vele charmante bands dat het liefste de tijdmachine pakt en dertig jaar terug in de tijd reist. Guns For Hire heeft dan ook een typisch artwork dat je nog wel eens in de tweedehands vinylbakken tegenkomt.

De tijdmachine heeft Convent Guilt dus alleen figuurlijk genomen. Met oude opnameapparatuur en de juiste kringloopwinkel kom je al een heel eind. Ik hoef dan ook niemand te verklappen dat we hier te maken hebben met traditionele metal. Het geluid heeft iets warms, maar is erg oubollig. Het zal iets zijn waar de meeste mensen niet doorheen kunnen prikken. Tegenwoordig worden er genoeg demo’s gemaakt die beter klinken dan Guns For Hire, maar Convent Guilt is duidelijk uit op iets anders: de sfeer van de jaren tachtig herbeleven terwijl ze die zelf nooit bewust meegemaakt hebben.

Convent Guilt kan over het algemeen niet op veel lof rekenen en ergens is dat niet heel gek. Met name de matige productie zorgt voor een slechte eerste indruk. Ook ben ik ook niet weg van de vlakke zangpartijen. Ian Belshaw kan zich wat mij betreft beter focussen op zijn baspartijen. Toch is het songmateriaal helemaal niet slecht. De muziek zit heel degelijk in elkaar. Het niveau is heel constant en alle nummers hebben een kop en staart. Echt sterk wordt het nergens, maar de heren kunnen best een potje spelen, waardoor ik wel begrijp waarom een kwaliteitslabel als Cruz Del Sur met deze Australiërs in zee is gegaan. De basis is er, maar Convent Guilt zal echt aan hun geluid moeten werken (en een goede zanger zoeken).

1. Angels In Black Leather
2. Don’t Close Your Eyes
3. Perverse Altar