• Rex Brown (Pantera) - 60

• Mark Shelton (Manilla Road) - 2018

Divine:Decay - Maximize The Misery
Jaar van release: 2003
Label: Osmose Productions
Divine:Decay - Maximize The Misery
Zelden heb ik zo'n onorigineel thrash album gehoord. Deze band heeft maar 1 inspiratiebron en dat is Testament. Ik ken hun eerste album 'Songs of the damned' niet, maar dit tweede album staat echt volledig in het teken van Testament. De vier Finnen spelen exact dezelfde gitaarriffjes en de 'groove' à la Testament houdt de vaart er in. Zanger Alex klinkt als de perfectie kopie van een clean zingende Chuck Billy. Je weet wel die zanger van Testament. Het album is een mengeling van 'Low' en de oudere Testament. En nu heb ik in deze recensie de naam Testament al iets te veel laten vallen.

'Icons fall' is een leuk old school akoestisch gitaargetokkel intro waarna er tien up-tempo nummers volgend. Het album kent allemaal goede nummers en de tijd vliegt om. Hier en daar komt er een erg leuk riffje voorbij of een pakkend leadstukje en de refreinen zijn allemaal best de moeite waard.

Voor fans van de groep wiens bandnaam begint met een T. is dit een leuk tussendoortje. Maar ik wacht toch liever op een nieuw album van de echte meesters, maar in de tussentijd kan ik loos gaan op een nummer als 'Filth'. Er loopt op hun website nog een leuke wedstrijd. Wie een leuke naam voor hun mascotte kan verzinnen (die je ook op deze cover kan aanschouwen) kan de cd en nog meer leuks winnen. Een erg leuk maar tegelijk ook overbodig album. Maar de waarheid is dat ik hier toch van genoten heb.Sterker nog, ik zal dit album zeker nog geregeld draaien. Maar dat is eerder omdat ik zo'n grote Testament fan ben. Nu vraag ik me eén ding nog af, zouden ze live ook Testament nummers coveren?

1. Icons fall
2. Weave a web of vanity
3. Without a soul