• Steel Panther
  • Michael Sadler (Saga) - 68

• Michael Konovaloff (Hell City) - 2015

Julian's Lullaby - Dreaming Of Your Fears
Jaar van release: 2011
Label: STF Records
Julian's Lullaby is volgens de bijgeleverde, zeer summiere bio een female fronted heavy metal band uit Griekenland. Bij de bio gaat het dus al niet helemaal goed, want de muziek van deze band is veel meer folk rock met gothic-invloeden dan heavy metal vanwege het gebruik van keyboards en viool in combinatie met vrouwelijke vocalen. Maar helaas blijft het niet goed gaan.

De composities hebben nog wel een bepaalde mystiek en energie, maar de producer van dit werkje is de eerste die zijn werk absoluut niet goed heeft gedaan. De onderlinge verhoudingen in de mix zijn wisselend, hij zou hebben moeten letten op het ritme van de drums in relatie tot het aanslaan van gitaarakkoorden, en dat zijn toch echt beginnersfouten te noemen. Af en toe worden de vocalen verdrongen door viool of gitaar, de beide zangstemmen klinken zo nu en dan niet helemaal zuiver, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Dan zou een band als deze zich nog positief kunnen onderscheiden door een puike podiumprestatie, dus ik heb even op You Tube gekeken. Toen wist ik dat ik mijn conclusie maar op moest schrijven zonder op het livegebeuren in te gaan. Beste lezers, laat dit maar liggen tenzij je cht lles wilt horen wat er zoal aan releases op de markt wordt uitgebracht. Hier moet nog flink aan gesleuteld worden, anders treedt de titel van song nummer acht in werking.

1. Where We Stand There We Fall
2. Scarlet Reign
3. Ocean Of Tears
4. Kiss Me Not (Tonight)
5. Would It Be?
6. Where Are You?
7. Sand On Your Hands
8. Turn Me To Dust
9. Disinfecting My Heart
10. Just For That Day
11. Just for That Day (Acoustic Mix)

Score: 40 / 100

Reviewer: Hans
Toegevoegd: 2 januari 2012

Alle artikelen en foto's (afgezien van albumhoezen, door bands/labels/promoters aangeleverde fotos of anders aangegeven), zijn 2001-2022 Metalfan.nl, en mogen niet zonder schriftelijke toestemming gekopieerd worden. De inhoud van reacties blijven van de reageerders zelf. Metalfan.nl is niet verantwoordelijk voor reacties van bezoekers. Alle datums van de Nieuwe Releases, Concertagenda, Kalender en in de artikelen zijn onder voorbehoud.