• Michael Sweet (Stryper) - 59
  • Moa "Moametal" Kikuchi (Babymetal) - 23

Undivine - Into Dust
Jaar van release: 2009
Label: Northern Silence Productions
Undivine - Into Dust
In Scandinavië schieten de black/death metalbands niet alleen nog steeds uit de grond als paddenstoelen, maar veel bandleden klussen er ook nog eens in meerdere bands op los. Op deze manier is ook Undivine tot stand gekomen. De band bestaat namelijk uit leden die allemaal in andere bands actief zijn, waarvan Isole en Theory In Practice waarschijnlijk de meest bekende namen zijn. Na het in 2008 verschenen debuut A Deceitful Calm is Into Dust de in 2009 verschenen tweede full length van dit gezelschap.

Na het korte, Dissection-achtige intro schiet Undivine sterk uit de startblokken met het overtuigende From Sickness And Disease, een razendsnel nummer met vet gitaarwerk. Ook nummers Deadbells en Wake Up To Another Nightmare weten te overtuigen met hun mooie melodielijnen. Het sterkste punt van Undivine is dan ook het gelikte gitaarwerk, dat melodieus en toch venijnig is. Daardoor klinken de nummers op Into Dust professioneel en overtuigend. Tegelijkertijd lijken de nummers af en toe helaas nogal veel op elkaar. De grootste uitzondering is het slepende I Dream Death, dat direct één van de meest interessante nummers op dit album is. Bovendien beschikt zanger Tommy Holmer over een vrij monotone grunt, waardoor de nummers soms wat minder krachtig overkomen.

In grote lijnen laat Undivine echter meer dan genoeg horen om de gemiddelde black/death metalfan te kunnen overtuigen. Er wordt uitstekend gemusiceerd, de productie is degelijk en de band beschikt ontegenzeggelijk over talent. In muzikaal opzicht vertoont Undivine raakvlakken met bands als Necrophobic, maar ook fans van Hypocrisy en Devian zullen hiermee uit de voeten kunnen. Kortom: met Into Dust bewijst Undivine dat we niet met amateurs te maken hebben, maar met een band die gerust als subtopper bestempeld kan worden. Nu nog in de Jupiler League weliswaar, maar met vooruitzicht op promotie naar de Eredivisie.

1. Intro
2. From Sickness And Disease
3. Deadbells