• Munetaka Higuchi (Loudness) - 2008
  • Scott Smith (Loverboy) - 2000

Dark Moor - Between Light And Darkness
Jaar van release: 2003
Label: Arise Records
Dark Moor - Between Light And Darkness
Dark moor is een vrij bekende Spaanse powermetalgroep met vrouwelijke zang. Ik dacht dat ik met een nieuw album had te maken maar dit cd'tje is een lange EP. Er staat van alles op dit schijfje. De eerste vier nummers zijn nieuw. Geen beukende power metal maar vier akoestische nummers. Deze nummers zijn opgenomen met gastmuzikanten (fluit, harp, klassieke gitaar, cello en koor). De eerste drie nummers zijn vocaal en het vierde is instrumentaal. Folky en middeleeuws aandoende opgewekte muziek. Wel leuk voor vier nummers maar een heel album zou toch te veel van het goede zijn geweest. 'Dies irea' is een oud nummer dat nu wat meer is georkestreerd (koorzang). Maar dat lange nummer boeit me persoonlijk niet zo. Veel te saai. De andere drie liedjes zijn meer metal en zijn allemaal eerder verschenen in Japan en Korea als bonustracks op vorige albums. 'Shadow of the Nile' is trouwens volledig gestolen van Therion. Zowel muzikaal als instrumentaal en ook de sound is gekopieerd. Niet echt origineel dus.

Fans van de albums van Dark Moor hebben hier wel een leuk tussendoortje aan. Alhoewel er op deze ep niet echt heel goede nummers staan. Maar een ep van vijftig minuten is wel leuk natuurlijk. Trouwens, de band zit nu in grote problemen en het is nog verrassend dat deze ep uitkomt want Elisa, Albert and Jorge zijn uit de band gestapt om zelf een andere groep op te richten. Op de site kunnen we lezen dat Dark moor nieuwe leden gaat zoeken en met volle motivatie gaat verder gaan. Kortom een vermakelijk ep'tje maar persoonlijk zou ik hier geen geld voor geven. Alleen voor echte fans dus. En de toekomst zal uitwijzen wat er met deze toch vrij bekende Spaanse band zal gebeuren.

1. Memories
2. From dawn to dusk
3. A lament of misery